Messerschmitt

Kategorie: Nálezy a záchrané výzkumy v zahraničí , Druhá světová válka

Německý stíhací letoun Messerschmitt Bf 109G-6 sestavuje z převážně originálních součástek muž z Kanady. Fanoušek historie díly sháněl pět let na internetu. Messerschmitt sestavuje ve své dílně Don Bradshaw, který žije v kanadském Saskatoon. Letadla a historie jsou jeho velkými zálibami. Několik letounů už sestavil, Messerschmitt ale zatím ne. Proto to bere jako velkou výzvu. Finančně ho podporuje americký letecký sběratel Kermit Weeks. „Nákup součástek stojí hodně peněz a sám bych to nezvládl. Přivítal jsem proto, že se o projekt zajímá pan Weeks, který s Messerschmittem vzlétne,“ uvedl Bradshaw.

Součástky na stavbu letounů pochází od různých majitelů. Některé našli hned během nebo těsně po válce zemědělci na svých polích a upravili, aby šly použít ke stavbě zemědělských strojů. Další pochází od sběratelů, kteří součástky prodávali na internetu. Existují speciální stránky ve stylu eBay určené právě pro obchodování s takovými díly. Bradshaw  nakoupil i takové, které už nejde použít. „Tím, jak některé součástky upravili, jich nemohu využít ke stavbě letadla. Posloužily mně ale k výrobě replik náhradních dílů. Některé jsou velké jen několik centimetrů, další jsme ale převáželi v obrovských bednách. Váží desítky až stovky kilogramů,“ vysvětlil Kanaďan.

Bojová letadla Messerschmitt Bf 109G-6 jsou podle fanoušků letecké historie považována za jeden z nejrychlejších a nejúčinnějších vražedných strojů druhé světové války. První 109tky byly postaveny v polovině 30. let dvacátého století pod taktovkou profesora W. Messerschmitta. Jde o jeden z nejvíce vyráběných stíhacích letounů a zároveň co do sestřelů protivníka vůbec nejúspěšnější stíhací typ historie. Během války ho používala Luftwaffe a v mnohých zemích sloužil i po válce.

Hledáním dílů strávil Bradshaw pět let. Většina, které nakonec sehnal, pochází z roku 1943. Jako bývalý inspektor pro bezpečnost dopravy a licencovaný technik pro údržbu letadel ve společnosti Transport Canada má pro sestavování letounů dobré předpoklady. Aby byl Messerschmitt Bf 109G-6 skutečně věrohodnou replikou, studuje i knihy o německých letounech. „Chci dokonale vystihnout každý detail, což se týká i symbolů na plášti letadla.

Jediné, co Bradshaw dělat nebude, jsou repliky kulometů a děl. Těm se vyhne, protože to kanadské zákony neumožňují. „Naše legislativa je v tomto přísná, nemohu doma vyrábět repliky zbraní,“ poznamenal Bradshaw. Stavba Messerschmittu je zatím jeho největším projektem. „Myslím, že dělat takové věci má smysl. Stále častěji mladí neví, jak byla druhá světová válka a především chování nacistů strašné. Když se budeme věnovat udržení válečných artefaktů, můžeme probudit zájem o toto období,“ míní Bradshaw.

Předpokládá, že letadlo kompletně dokončí během roku až dvou. Nyní má hotový trup, který musí spojit s křídly, ocasem a motorem Daimler-Benz DB 605.

Zdroj: https://thestarphoenix.com/, www.cbc.ca

 

Článek je zařazen v kategoriích:

Komentáře

borec

,,práce" snů. Paráda.

Když máš koníček život má směr,je to pecka.

Nelze nez mu uprimne zavidet jeho zivot. Ma krasny konicek do duchodu, uzasna vec! :-)

U nás se také skládají letadla ( sice jen kokpit, ale je to super)
Jinak na severu Moravy další borec, dává dohromady zřícené Fw190 ( rozbaluje koule hliníku a rovná do původního tvaru) je to v malém muzeu ( pouze prostorem), ale odkaz jsem nenašel.
Třeba od tama někdo zná.


http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=70088&mm=2&xb=2&vd=1

http://www.leteckabadatelna.cz/havarie-a-sestrely/detail/329/

Přidat příspěvek

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.

↑ Nahoru + Zobrazit další nabídky

Nahoru