Hodně poučné
Zaniklé vojenské letiště
Zaniklé vojenské letiště v Brdech
Fotografie
Komentáře
https://poznejbrdy.cz/letiste-pod-hejlakem/
http://www.brdy.org/content/view/150/101/
No ještě, že Ti to byl ochoten někdo doplnit ten mrzutý příspěvek. Díky Ti Tiene 👍
Není zač.
V návaznosti přidávám opravdu raritní a prakticky neznámý incident.
https://badatele.net/prepadeni-ceskoslovenskeho-radaru-americkymi-vysadkari-prisne-tajna-akce-miroslav/
https://badatele.net/zapomenuta-bitva-v-prostoru-brdy-kdyz-americane-prepadli-radar-na-vrchu-praha/
https://www.youtube.com/watch?v=ku_7V_0QTq8
Tiene, ti bude něco jako bedny v Černém jezeře.
Jà moc děkuju. Nic o tom nevím jenom jsem tam včera byl, tak jsem to hodil i sem.
Hlavně tam nepipat, jeden to udělal a našel nádoby se zbytkem yperitu.
Eiffel, plochu postavili skopčáci, takže původně tak pro Fieseler Fi 156 Storch a jiné spojovací a pozorovací potvory
Pánové a dámo, to je 3x marný - pan Eiffel totiž není schopen si přečíst odkazy a jak je zde už jeho ustáleným/"dobrým" zvykem,tak bude nadále psát co ho právě napadne.
Já si myslel že to ma tak půl kilaku
asi bude potřeba povinná 10 minutovka z odkazů..
Co tam dělal za války Egon?
Kolik výsadkářů seskočilo najednou v r.1959 na letištní plochu?
Byl Fieseler Storch bratranec Eduarda Štorcha ?
Krásný příspěvek!! Miluji je.
Hlavní je, že to nejsou panely, ale betonová monolitická plocha. Je to takto dilatovaná betonová monolitická dráha a dilatace jsou na tehdejší dobu geniálně rozvrženy-diagonály.. A letecké dráhy se od určitých let (počátek proudových letounů po ww II) už dělají pouze monolitické. A že to bylo tehdy kvalitně uděláno, je vidět i dnes po těch xx letech. Asfalt nevyhovuje, musí být speciální beton. V dnešní době, klasický standart je C 35/45 XF 2-4, S3-4., chloridy a mikrovzduch už nebudu pitvat. Ale odběratelé si mohou vymínit i jiné konfigurace.
Životnost betonové plochy=minimálně 50 let!!!
Cemente, každá betonová masivní kce musí mít dilatace, neb beton je sviňa a při a po hydrataci se smršťuje a trhá se. V různých dobách byly technologie různé, poplatné době a možnostem. Dnes se dilatace buď řezají po přesně stanovené době do přesně stanovené hloubky dodatečně a dle přesného rastru, který se odvíjí od návrhu ŽB plochy. Nebo jsou řešeny jako předem vytvořené a připravené před betonáží. A opět je vícero typů. Nejsložitější jsou mostovky anebo potom dilatace s kluznými trny. Co se týče přehrad, nevím, nejsem v tomto oboru odborník.
Kdysi tyto možnosti nebyly, takže se to řešilo právě vkládáním dilatačních prvků při betonáži.
A poznámka o Sučkách??? V dnešní době neexistuje nic lepšího pro plochy letiště, než ŽB plocha. Asfalt přestal vyhovovat už s příchodem Migů 23. Typy před tím ještě vydejchával.
Pokud by to měla být panelová plocha, pak by panely musely být dělané na zakázku a postrádají manipulační a montážní prvky. A udělat solidní panelovou plochu, která by odpovídala požadavkům na ni kladených ohledně letiště, je daleko náročnější, než udělat ŽB plochu monolitickou.
Promiň za rozsáhlé psaní, ale myslím, že jsem to zde dostatečně ozřejmil a vysvětlil. To proto, že ses ptal.😁😁😁
PS: pokud to bylo dělané za války, s ohledem na jiné určení, možnost panelky zde je. Ale fakt to nemá ty prvky, jak jsem psal. Vždy musíš mít možnost pokládat jeden vedle druhého s použitím techniky a závěsů=montážních/manipulačních prvků. A z fotky těžko. Kdybych byl na místě, tak ti to řeknu na 100%.😁
Tiene, bezva články, díky....😁👍
Ale hele, tehdá prefy a panelárny ještě neexistovaly. Tehdá se vše betonovalo na místě a suroviny se dovážaly. 👍😁🤣
Dodnes existuje něco jako "tajemství" Ing. Bechyněho, které si vzal sebou do hrobu. On byl hlavním technologem při výstavbě našeho pohraničního opevnění. Němci žasli, nad kvalitou. A zkoušeli na něm své zbraně. Tajemství tkvělo, že pro každou lokalitu určil na základě rozborů vstupních surovin ( důležitá je i voda), přesné receptury. A vždy se vše odehrávalo na místě. A to i za Ády. Takže zda panely nebo plocha monolit je vyřešeno.
Prefabrikované panely by to mohly být nejdříve až tak o cca 20 let později. 👍Tehdy jsou začátky prefabrikace ve stavebnictví a to po francouzském vzoru.
Vy naděláte s kusem betónu... 🙉😁😁😁🤣🤣🤣
Cemente, panely vyřešené nejsou. 😁🤣A už to beru delší chvíli jako rozptýlení a humor, ale informace zde, které podávám, jsou relevantní. 👍
Hele takováto plocha se tehdy dělala na 99% následujícím postupem:
instaloval jsi lokomobilu nebo něco podobného, která poháněla míchačku, která byla zásobená ručně z meziskládek, a dle recepisů jsi začal. A jel jsi.
Dilatace, jak jsme si řekli, byly vkládané před nebo při betonáži, většinou prkna. Výhoda tohoto řešení spočívala v možnosti přerušení betonáže. Ne jak dnes. A pokud betonuješ do-jak ty říkáš šablonek, odborně dilatační rastr, nejsou to panely, ale rozdilatovaná monolitická plocha. Pokud je po dlouhém čase rozlámaná, hrbolatá, je to přirozené. 🤣🤣👍😁
Vendy, tady jde o "stavovskou čest"...🤣🤣🤣Kus betónu je někdy moc důležitá věc. 🤣
Musím napsat Cémovi SZ, ať zde neplevelím a aby to ostatní nebrali jako nějaké povyšování se, to bych nerad.
Šak Jarin Hrobařík už zde něco psal o mě a betónu. To víš, část života v betonařině a to nejen ve výrobě, zpracování ale i ve výzkumu. Ale pokud by to chtěli číst i ostatní, tak prosím. 🤣Myslím, ale že ne. Ono se spousty věcí zdají jednoduché, pokud se do nich neponoříš.👍
Já ani nevím jak sa betón míchá... 🙈😁
🤣🤣🤣Vendy, znáš přísloví: odříkaného chleba největší krajíc? Já na ČVUT asi nejvíc nenáviděl předmět Beton. Je to velice složitá kategorie, byť to laikům vůbec nepřijde. 5eknou si: co kurva na tom je? najebu do míchačky to a to a to a mám to! Pozor, ono je vše úplně jinak a je to stejně složité jako třeba statika nebo Pružnost pevnost plasticita, nebo KDK=kovové, dřevěné konstrukce atd atd. Ale beton byl postrach všech na stavárně. 🤣👍😁😥😢😣
Eiffele: beton 400 historicky nikdy neexistoval!
Tys měl možná na mysli Cému=cementa. A ještě je otázka, jaká ta 400? pokud byla 400? byla? Zda Portland, struskoportland-asi ne-vyloučeno, vysokopecní atd. 😢😥
A podle učitele se stavěly Řopíky z x? Neblbni! Učitel o tom nemohl nic vědět, neb to podléhalo přísnému utajení.
Ale učitel by jinak dostal ode mě palec.
Eiffel: co je to za dotaz, kdy je beton dostatečně vyvibrovaný? Od určité doby jsou na to normy.!!! Tohle je fakt mimo!!!!! Mimoň. 😥😢😣😫🤦♂️
Máš předepsáno, jak hluboko, v jakých intervalech a kolik vteřin můžeš.!!!!!!
Ty vole poď na mě z boku. !!! 😒😒😒
A zlepšovák, chcete rozebrat betonovou plochu? Pozvěte si Súčko 7B !!!
A náš učitel říkal,že se někde do tý směsi na řopíky přidávaly tajně i vejce,líp se pěchovala a hlavně se dobře vázala s armováním,takže ta betonáž byla celkově rychlejší.
Cémo, 🤣🤣🤣 ja už take nemožu, jdu sa věnovat Staropramenu 10. Díky za pokec v SZ. 👍
Mně sa nemá doma kdo vyvibrovat, leda ták anténa na střeše! A to by mi mohlo začít téct! 😁🤣
Ano a chytří lidé z Velvar ,aby se jim nerozbily vejce cestou,tak je prý poslaly na tvrdo.
Bobe oživil jsi to zde, neb my s Cémou už nemůžem. 👍🤣Jen tak dál chlape. 👍👍👍
Přidat příspěvek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.