Nejsem jsi jistý ale tipuji to na elektrické nebo telegrafní sloupy bývaly dřevěné a byly očíslované
Zvláštní hřeby
Hřeby s čísly
Po tatínkovi my zbyly tyto očíslované hřeby. Netuším důvod jejich očíslování. Nevíte někdo? Díky.
Komentáře
Dřevěné el sloupy měly číslování, ale byly to štítky přibité.
tihle jsou do přažců
To nebudou, vždyť je to krátké....
pokud to jsou do pražců(netvrdím to na 100 procent) tak takové sloužily k označení kdy byl ten pražec "vyroben" a z jakého je materiálu,třeba čtvercové hřeby označovaly že byly z borovice nebo modřínu
A proč by se pražce číslovaly? A každý hřebík jiné číslo, to moc nedává smysl.
A i do dřevěných pražců se používaly vruty, které bylo nutno dotahovat. Hřeb se ti tzv vyklepe provozem. To jen v emerických filmech vidíš zatloukání hřebů do pražců. Ledažeby to bylo označení od výrobce ale ne při montáži. Ale i tak mi to moc nedává smysl.
A borovice nebo modřín na pražce? Dodnes se používá převážně tvrdé dřevo. Třeba v Soběslavi je podnik, který se zabývá, krom jiného, výrobou pražců a myslím, že má v sortimentu pouze dubové.
Pokud uděláš železniční svršek, nechceš ho předělávat za 20 let.
když o tom nic nevíš tak si nejdřív něco přečti a pak kecej
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_pra%C5%BEec
Loner: právě že na rozdíl od tebe o tom něco vím. Jak historicky, tak i v souvislosti se zmíněným podnikem.
Ten kdo zde kecá, jseš pouze ty.
Stačí se zeptat strejdy Googla, nebo tety Wiki na železniční pražec a je tam i tvar hřebů se značkama a co znamenají.
A tohle nejsou železniční hřeby i když jsou hodně podobné.
Jinak, jak píše Loner. Tvar hřebu určuje druh dřeva, písmena druh dřeviny (borovice a modřín se používali na vlečky a málo vytížené kolejnice), rok výroby a způsob impregnace (někdy číslo výrobce)
lumberjack-on si to ani na té wiky nepřečetl
to že tohle nemusí být do pražců jsem psal výše ale jsou jim fakt hodně podobné
Pro ty, co nechtějí číst delší texty
https://www.vlaky.net/upload/galeria/006780/276926.jpg
Mě by fakt zajímalo, z čeho ty hřeby jsou. A že ty tvrdíš, že X, to neznamená, že jsou x. Třeba se podaří je určit.
Já jsem tě nenapadal, jen jsem psal co si myslím, a čerpal ze svých vlastních zkušeností. Ale pokud budeš agresivní, pak počítej s tím, že jak se do lesa volá, tak se ozývá.
Lubo, já bych ho vzal do Kvášňovic, co? 🤷😂😂
proč ne? třeba se z něho vyklube milý,příjemný,zábavný člověk
Klucí s Traxxasem sem přes telefoun v kontaktu, a za mě příjemnej a milej, starej dědula ( promiň Traxxasi 😁🙈 ) akorát to vyjadřování má takový od plic, upřímný co si myslí ale rozhodně to nemyslí jako napadání...
Tak asi tak...
těším se až ho potkám u Hrobaře...🙂
A k těm hřebům, podobné jsem viděl v pražcích. Ale sloužily k oznaceni,né k držení kolejnic. Na to se používaly šrouby. Jako děcka sme je po sobě házeli jako granáty... 🙈 ještě že sme se nikdy netrefili... 😬😁
A na malý kolejnice, převažně na šachtě, na důlní vozíky, se používaly hřeby ve tvaru Téčka, tady jich taky pár je.
ale brácho vždyť to tam píšu k čemu sloužily,to jenom ten milej,starej dědula si vzal hnedka do hlavy že se s nimy uchycovaly kolejnice jako v Emerickejch filmech
Každej se někdy splete... 😁 ač je to k nevíře i já nejsem neomylnej, proto tady nezařazuju... 😁
Ale hřebíky krásný, pěkná památka, za palec 👍🙂
Ještě že kontroluju co napíšu. Skočil mi tam fakáč místo palce... 🙈🤣
Díky všem 🙂 Prý jsou snad z tramvajových pražců z Prahy, ulice Trojská, výstavba v 70.letech. Je i toto možné? S takovou informací mi byly po taťkově smrti předány. On mi o nich ale nikdy neříkal. Jen vím, že jsem mu jako malá holka nosila d tamtud právě ty velké šrouby 😁.
Brácho teď sem to pročítal znovu a Traxxas tam nepíše že se s nima přibíjely kolejnice... On napsal že to bylo jen v americkejch filmech.
A psal že kolejnice se přišroubovávají... 🙂
Já se v práci nudím, nemám co číst, tak sem to pročítal znovu... 🙂
Vendy díky, že ses mě zastal. Já opravdu mám starý způsob vyjadřování. Co na srdci, to na jazyku, na přímo, bez chození kolem horké kaše, pecka mezi oči a jdeme dál, dříve se takto jednalo a i vzhledem k mému povolání to bylo nutné. 😉Holt jsem vykopávka a dynosaurus.😁Ale i vykopávek a dynosaurů byste si měli vážit, holoto.😁
Zde asi jsme se hromadně nepochopili. Já to pochopil jinak. Já nebral v potaz jiné pražce, než normální železniční s obvyklým rozchodem. Njn, holt venkovan. Ale i ty staré, dřevěné, dubové, impregnované, se u nás druhotně používají a je to skvělý artikl. Jsou nesmrtelné.
Joo a Vendy, mimochodem, s tím starým dědulou jsi zabodoval. 😁
No a ostatní neví na čem jsou. " A neví, s čím mají počítat". To je hláška z filmu 13.th Warior.
😁😁😁😉
Vůbec nic ne zlém, spíše pro trochu humoru.
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=film%2013.th%20warior%20souboj&mid=48B27B01704D70ADF19C48B27B01704D70ADF19C&ajaxhist=0
Tolik rozruchu kvůli hřebům z pražců, tolik invektiv. Nejste na novinkách! Loner má pravdu i bez Wikipedie.
Že do dřevěných pražců tyhle hřeby dávali sem věděl (pamatuju z dětství, než předělali na betonové), jaký byl význam, sem se dozvěděl až dneska. Díky lonere.
Netušíte zda se dávaly i do tramvajových koleji v Praze v 70 letech?
u pražců je celkem jedno jesty byly pod koleje na vlak nebo tramvaj,mohly se lišit tak maximálně délkou
To loner - asi taky nosností čili mohutností. Tramvaj přecijen váží míň, než železniční cisterna nebo vagon s tankem. A taky jeden vlak má x vozů, tramvaj jen dva.
kenya: přesně tak. Dříve, kdysi, v začátcích, se používala empirie, ale už tehdy se počítalo a existovaly určená pravidla. Dnes jsou počítačové programy s přesnými algoritmy a vycházíš od spoda směrem vzhůru. Tzn podloží, žel spodek, žel svršek a až pak ty třešničky jako pražce. Je to jako u cest, silnic, dálnic, tunelů, letišť, přehrad, domů, atd atd.
Dejte mi už pokoj z pražcema, víte o tom oba pendrek
Bavíme se tady doufám stále o starých pražcích do kterých se dávali hřeby kvůli označení ne?
A jestli někdo napíše že tramvajový vagon váží mín nez cisternovy tak už tomu nerozumí vůbec
A končím s diskuzí už mě to nebaví mějte se všichni famfárově
Přesně dejte pokoj ubulánci 🤣🤣🤣 hřeby pěkný posílám palec.
Přidat příspěvek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.