Paráda,pěkně to zrekultivovali.S tou známkou nevím,já sem takovou známku měl na výdej lampy a vozy jsme popisovali křídou.To by bylo strašně nepraktický dávat na každej vůz známku,těch se tahalo třeba 50 a víc několikrát za šichtu na 3 směny a z více pater najednou.To je moje skušenost,ale tam mohlo být vše jinak.
Stará hornická známka
SCHACHT I 51 (viz foto) průměr 48 mm.Jedná se o známku z roku cca 1927-1946, která se dávala na vozy, I . značí konkrétní těžní šachtu.a 51. je číslo vozu.
Tento důl byl nejstarším uhelným dolem ve střední Evropě. Dobývání začalo r. 1570, kdy se zde hlubinným způsobem těžilo kamenné uhlí. Šachta dosáhla postupně hlouky 986 m a po ukončení těžby v r. 1992 zůstalo v jejím podzemí 60 km důlních děl. , Patra byla ražena ve svislé vzdálenosti 50 metrů, od 4.patra po 100 metrech.
Vroce 1993 byla zahájena likvidace. Dne 1. prosince 2005, železobetonovou zátkou uzavřena jáma Julie, poslední ze čtrnácti svislých důlních děl, které kdy byly v Žacléři a jeho okolí vyhloubeny.
Definitivně se tak uzavřela dlouhá kapitola hlubinného dolování uhlí na Žacléřsku.
schatzlar
Komentáře
Jedná se nepochybně o starou hornickou známku.
Určit mi ji pomohl místní 89.lety havíř, pamětník. Na základě jeho určení jsem vycházel, ale zdali se to tak skutečně používalo, nevím.
O těch vozech ( luntech ) jsem nikdy neslyšel. Vím že to jsou fárací známky na kahany. Když byla známka zavěšená, tak byl horník pod zemí.
Moc pěkné.Dobové fotografie já můžu,mají takové zvláštní kouzlo minulosti
Přidat příspěvek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.