Tak nakonec jsem to dal 4 ce:) Tohle jsem ještě nedal :)
The most beautiful metal detector find of March 2022
Categories: Treasure Hunters and Archeo Treasure Hunters 2010 events , Nejkrásnější nález detektorem kovů - pravidelná měsíční soutěž LP
There were a lot of searchers who participated in the proposals this time, thank you! :) That's why we raised the bar and needed 10 votes to advance to the finals. I think the top eleven will have a good fight together.
Just like last month, the winner can look forward to Minelab Vanquish 340. The second and third place contestants will then bag Minelab.
To freshen up the voting in the contest, we want to try a little tweak. When you vote, post about it in the discussion below the article. Nick this and that vote for number X. From all the voters, we'll draw one winner of the Pro Find 35 tracker, and we'll also add everyone who sent in suggestions to the "pool". They may be in the draw twice if they write in who they voted for at the same time. If they like the change, we'll keep it for the next round of the contest.
Voting closes 30.4.2022 Good luck to everyone!
1. Bronze sickle with thorn
Finder:
Submitted by: | Museum in Šlapanice |
---|
2. Moon-shaped pendant
Finder:
Submitted to: | Museum in Šlapanice |
---|
3. Gutenbrunn Needles
Finders:
Submitted to: | Museum in Šlapanice |
---|
4. Bronze dagger - torso
Finder:
Consigned to: | South Bohemia Museum in České Budějovice |
---|
5. The great experience
Finders:
6. It's there
Finder:
7. A nice piece
Finders:
8. Bronze spike
Finders:
9. Medieval bronze type book
Finder:
10. Janovan J. Janovan J. Tolar with engraving
Finder:
11. Spring Chicken
Finder:
The article is included in categories:
- Archive of articles > Archaeology > Treasure Hunters and Archeo Treasure Hunters 2010 events
- Archive of articles > Archaeology > Finds and rescue research in the Czech Republic > Nejkrásnější nález detektorem kovů - pravidelná měsíční soutěž LP
Post
Všem moc děkuji za nominace. Tohle bude tvrdý souboj.
Taky děkuji, původně jsem si myslel, že je to šachová figurka
Číslo 6.je TOP
Jednoznačně č.8
Nádherná figurka
Krásný výběr Zase počkám s hlasem na závěr, a zatím budu sledovat, jak se to vyvíjí
Za mě jasně číslo 8 nádhera
Č 8...
Je to strašná obluda ale přitom je krásnej... 😁😋😇
Moc všem děkuji za nominaci, už to, že jsem tady, je pro mě obrovská výhra.
To je zase nádhery, až zrak přechází.
Pro „kolečka“ tentokrát hlasovat nebudu. Kousek ode mne se před pár dny podařil jednomu zdejšímu kolegovi veliký depot stříbrných mincí, tak si schovám hlas pro ně.
Tentokrát to vidím na tu překrásnou jehlici nebo osloje. Moc pěkné.
Marasoba hlas pro 10. Jsem tolarový čekatel, ale jestli ho najdu, tak mě povezou😁
Zduř.....hlasuju pro číslo 6 Je to tam 9kus denaru na světě
č.10
No potěš pánbu, takové zeleninky... Tak tohle bude těžké rozhodování, protože srdcem jsem hlavně pravěkář a sešlo se tady toho pěkného dost. Ale hlas může dostat jen jeden, to bude dlouhé přemýšlení.
přátelé, hlasujte konečně jednou srdcem, né hlavou kulalinkatostí zatemněnou!!!!!
- koníček je jediná možná volba, volte prosperitu, rozum, krásu, ladnost, preciznost zpracování, to není jako když cvičená vopice zívajíc řachne po razidle, či znuděná zmáčkne čudl lisu!!!!!
- volím číslo 8, i když koně nemám rád, bo to sou nejhloupější zvířata, co zem kdy nosila , ale tohle je jiná, tohle je numero 1- vždyť se na něj podívejte, ten mazlík si to zaslouží!!!!!!!!!
A já tentokrát č.11, vždy jsem dával zeleninu, ale tohle je echt gold..... Můj sen.
Markoman hlas pro číslo 4.
Za mě č.8 koník👍
Hlasuju pro číslo 4. Gratuluju všem zúčastněným
Hlas pro číslo 9
6 je myslím správná volba, jestli je jich pár kousků na světě tak to nemá obdoby, navíc je to v úžasném stavu!
Číslo 6! Neskutečný nález, taková mince.
Moje zatemněná hlava volí krásný kulatý středověký typář. Šťastná 9.
Hlasuji pro 6
Hehous, kolego drahý,
tato pečetní typářská kulantnost je povolena
- a jináč - moc dobrá volba, příteli badateli!!
Lukegoss cítím to úplně stejně a proto můj hlas patří tomu jedinečnému mazlíkovi s číslem 8.
Loki -
Hlasuji pro 8. Bronzový koníček
Stifuz hlasuji pro cislo 8.
Abasso pro číslo 9.
Čekáš první pečetítko a přijde takový skvost. Dobrá práce pane Janovec.
iva74 pro číslo 11.
Memek pro číslo 9.. Ten piktogram na pečetítku ve mě evokuje dvě postavy při mé oblíbené činnosti..
Drda 1968 hlasuje srdcem ,takže dávám číslo 4 ,do toho srdce mě zasáhla hned po vložení a to nemá ani ten hrot
Hlas pro číslo 6. Je to už 10 let co jsem dal něco takového a ten pocit...👍
Tento měsíc to bude těsné
Musím si pořídit brejle, ten středověký typář se mi jevil presentovaný na useknutém palci. Hlas si po vzoru Prospektora nechám na závěr soutěže.
Hrozně rád bych dal hlas koňovi, ale jelikož se tam nálezce nic nepíše o odevzdání do muzea či kontaktování archeolga, tak ač nerad můj hlas nedostane Takže nakonec LuckyLuky hlas. Č.4
Ja jsem prostě na ty kolečka no a zlaťak se mě pořád vyhejba,a je to můj sen,a už nevěřím že nějakej najdu...takže hlasuji pro č.11 jinak krásný věcičky se sešli, a blahopřeji všem zúčastněným
MarkyMark, to neni o politice. Ale nález hodnotim jako celek a i přístup Každej máme kritéria. Když bych to napsal hodně hulvátsky a to se teď netýká toho koně. Věřim že skončí nakonec kde má a stejně vyhraje i bez mého hlasu.... Tak jen ....v principu, najdeš pecka archeo nález, poplácáme tě po zádech a k tomu ti dáme detektor 👍. Samotnej nález je výhra sama o sobě a teď to nemyslim finančně, ale jako životní kop. Ale zrovna u archea pokud je mezi mojima favoritama to rozhoduje. Neni to nic směšnýho
Paratko - hlas pro č.8
Zdar vsem, kona odevzdam, ale zatim neni cas....proto jsem ho ani nemyl.
Jinak uz jsem se tady delil s mym pokusem o odevzdani bronzove sipky, ke ktere nakonec ani nedoslo protoze pan z Pamatkoveho ustavu na me zacal poustet hromy a blesky a malem policii. A musel jsem svatosvate slibit, ze vratim detektor prodejci (ktery je taky pekny hajzl, ze mi ho prodal), a ze prestanu hledat.
Musím uznat, že tentokrát je tu hóóódně krásných nálezů, hlavně té zeleniny. Dávám hlas číslu 8.
Gforce_cz, nenech se odradit jednim starým komunistou. Já se zatim nikdy s takovým jednáním nesetkal.
Marky je a neni, to je úhel pohledu. Mě to zas úplně jedno neni, alespoň to mám tak sám za sebe. A to torzo dýky je taky moc hezkej nález. Nemá se tu smysl o tom dohadovat. Mír
Gforce cz - to myslíš vážně ?! misto aby byli rádi ze jim člověk neco donese tak pouští hromy blesky ?! To nechápu...
ten člověk negatívní měl asi zkušenost, že člověk s detektorem nálezy vyplenil, nebo se setkal s prodejem nálezů zločinecké organizované detektorářské diversantní skupiny, anebo má prostě takovou představu - co člověk s hledačkou, to lump......
- ale zase na druhé straně, dnes má ten detektor každej jousa, najde to měděnou sekeru a ptá se, jestli to něco je, anebo to má hodit do kýble s mědí......si vemte, kolik zajímavých věcí už muselo v tom šmelcu skončit....
- samosebou, že je z detektorářské činnosti obrovský přínos, to je jasné, to pánovo jednání se při troše dobré vůle dá +- pochopit, tomu bych už nic nedonesl, nic jinýho s tím nenaděláme
- a ještě k tomu hlasování
- jak tu kolega badatel Márky uvedl, je to opravdu politika, hlasující nehlasují "za sebe", ale účelově, pomáhají nálezu který to potřebuje, dávají hlas něčemu, co se jim ani vlastně nelíbí - skrytí hlasů by toto vyřešilo, samosebou by se pak nemohlo hrát o věcnou cenu pro hlasující, bo by se pak ani v komentářích nemohlo psát, jak kdo hlasoval
Hele myslim to vazne. Dokonce mam tu komunikaci schovanou. Nezastiram, ze od te doby mam nechut cokoli s temito urady resit. Ty lidi musi pochopit, ze nejsme zadny vykradaci hrobu. Coz jsem o nas nedavno slysel v TV a mel jsem chut podat trestni oznameni. Nevim jak vas, ale me to docela sere. Nejsem zrovna zadny orezavatko a diplom mam taky tak nemam rad kdyz si na me takovi zmetci co nejspis dodnes zijou u maminky a v zivote neopustili katastr Prahy leci mindraky...
A jeste abych doplnil pointu proc to vlastne cely pisu - mam 2 firmy a dost obchodnich partneru, kteri vi ze hledam.... kdyz pak vidi v TV nejakou autoritu jak o me mluvi jako o vykradaci hrobu..prestoze jsem v zivote zadny hrob. Nevykradl a ani to nikdy neudelam tak mi to docela muze kazit ksefty.
Č. 10
Ten clovek mi vynadal, ze rozpocet muzea neni nafukovaci a to ze kdyz neco prinesu neznamena ze bude muzeum jasat. Pochopil jsem z toho ze jsou radeji kdyz to tam zustane pry ve svem prirozenem prostredi...
Komunista byl z nadsázkou, chápu že negetavní zkušenost ať z jedný nebo zdruhý strany neni ku prospěchu nikoho. Co se týče památkového zákona, tak ve své podstatě jsme na hraně zákona, o tom už neni třeba psát, již už se to probíralo horem dolem. Nicméně spolupráce z archeologama je jedina schůdná cesta ku prospěchu všech.
Druhý nešvar je nezkušenost, detektor si může koupit kdokoliv, dvanáctiletý kluk či postarší pán. Ono taky vykopat např. bronz depot a z velkou pompou to odnést do muzea je taky špatně, nálezová okolnost, napřiklad uložení (kamenná schránka) atd. je rázem v trapu.
Takže jen závěrem ať je prvotní zkušenost blbá, neni to jedinej archeolog a vždy je to ta lepší cesta, než mít nějakej unikát doma v šuplíku. gforce_cz nenech se odradit
Spoustu krásných a hlavně bronzových věciček, rozhodoval jsem se mezi 7 a 8, ale nakonec jsem dal 8, je to paráda, ať je takových věcí, čím dál víc
Pamatkovy zakon je leta nefunkcni tedy uz dnes tezko vymahatelny...sami archeologove uz nas hledace davno "legalizovali" tim, ze se verejne prezentuje moznost spoluprace. Ono totiz dle toho nefunkcniho zskona by si od hledace nesmel ani ten archeolog cokoli vzit
No, u mě to vůbec nebylo těžký. Luke píše hlasovat srdcem. Přesně to udělám.Za mě 11. Tohle je meta nás mincičkářů. A kdo tvrdí že ne,je u mě mrtvej Homolka.😎🙂🐱
Kocka1963 taky jsem byl mincičkář než jsem našel první zeleninu a ucítil ten dotek minulosti a začal jsem si uvědomovat ty souvislosti s tím předmětem
Loki
Třeba se k tomu taky propracuju. Pravda je že zeleninu nacházím velice málo.Ale to co říkáš dává smysl.🙂🐱
To marky Mark: skryté hlasování, vede k tomu, že výsledku není důvěřováno. Tudíž když odhlasuješ, vidíš co se stalo.
Již delší dobu si ale pohrávám s trochu jinou modifikací a tou je, že výsledek uvidíš až ve chvíli, kdy odhlasuješ. Je jasné, že nějaký prt.sct průběžných výsledků pak budou stejně kolovat, ale i tak. Bežný hlasující neuvidí před hlasováním jak to je.
Chtěl bych k tomu udělat nějakou maličkatou grafiku, aby jsi viděl, jak tam ten hlas kápne :) Nebude to ale hned, teď řešíme nové PHP a novu verzi NETE. To jsou dost zásadní věci pro další práci na LP. Především PHP nám zastaralo nějak hodně. Počítám, že tak za 2 až 3 týdny budeme celý web na nové PHP přehazovat a to bude trochu pekelná sobota. Ještě to pak vyhlásíme .)
Swomi: hlas dávám číslu 9, je to nádherný kus historie
Nebo by tam mohl být znepřesněný údaj např. do 10, 10+, 20+ atd...
No jak to čtu, tak mi připadá nejlepší, že výsledky by viděl jen admin a ten by je nakonci zveřejnil i se jmény, ale měl by s tím asi práci. Jinak když tam výsledky jsou průběžné, tak věřím, že to může i částečně ovlivit hlasování
To marky mark: nejsem si jistý, jak to nějak úhledně vyexportovat z databáze. Nemáme na to připravenou žádnou fičuru. A taky dosti vyléčený 10 lety mistra hledače, bych se zpětně nerad hádal z nějakým bláznem, který si večer nepamatuje co měl k snídani, pro co hlasoval před měsícem. Na to už toho mám za sebou docela dost :)
Paci1991 hlas pro číslo 10🙂
Elmara - s Markyho návrhem o skrytém vývoji soutěže jsem nesouhlasil, ale tvůj návrh (modifikace) se mi líbí moc.
Hlasuji pro 6. Denár(Je to tam), je totiž hodně podobný těm co mají vystaveny v Národním muzeu v Praze.
To marky mark: to nevím, ještěto probereme. Tohle se bude dělat nejdříve za měsíc. Je toho docela dost :)
Jako vedoucí šachovýho kroužku hlasuji pro nádhernou šachovou figurku, nález č. 8 BRONZOVÝ KONÍČEK.
Hlasoval jsem pro bronzovou dýku torzo super nález, který se povede jednou za život.
Za mě číslo 6
Za mě jednoznačně hlas pro číslo 6. 👍
Já hlasuji pro číslo 3 a nejraději bych i pro číslo 2 kdyby to šlo.
Obě věci jsem měl tu čest vidět na vlastní oči a je to něco překrásného. Fotky jsou neadekvátní zážitek.
Ale ta jehlice je prostě masakr to je přímo KRÁVA! Vezměte si do ruky 33 cm 6ku roxor aby jste si to dokázali vůbec představit! To je nástroj tak na porážku dobytka.
Jinak všechny nálezy jsou překrásné.
Nekoukám se kdo co našel hlasují pro to co mně nejvíce zaujalo Mince parádní typář super a ostatní taktéž ....ae kdybych měl kopnout kolečko nebo meč bral bych to druhé a proto hlasují pro číslo 4.
Janek, c.4
duco2,č.6 aspoň že je celý na rozdíl od m...
Všechny nálezy jsou úžasné, s některými mám vlastní zkušenost. Můj hlas patří šestce, denár je pořád můj velkej sen.
Za mě č.6, všem gratuluji, parádní nálezy borci!
Simar91 dává hlas č. 8 - kůň soutěže
Hlasuji pro č. 8.
Nádherný kousek historie
Roman752 - dávám hlas č.11
To hlasování se mi líbí jak píše MarkyMark... přesně to samé mě napadlo. Zobrazit až po skončení počet hlasů, se zveřejněním hlasujících...
Za mě číslo 6. Jestli je to tak jak dopátrali kolegové, tak je to devátý známý kus na světě!
( Já mám tedy mincí které jsou momentálně známé jen čtyři pan Videmann o ní teprve před pár lety díky mému pátrání napsal odborný článek )
Kolega odborník badatel lukegoss tedy prosím promine, ale tento měsíc za mě jen prachsprosté oběživo
anfieldroad hlasuje pro koňa č.8
přátelé, áno, chce to změnu, tohle je vždy boj dvou, třech věcí, kerý jsou v popředí a které každý podporuje, bo je mu líto dát hlas - /ač se mu ta kamenná sekera strašně moc líbí a je to jeho sen/ kamenné sekyře, která se tam kdesi na chvostě s dvěmi body choulí a je jasné, že jeden bod ji nevytrhne
- a když tu čtu, že to skryté hlasování by možná i někdo napadl, že bylo s hlasy manipulováno - tomu se mi ani nechce věřit, tato soutěž je brána jako veřejná zakázka za miliardu?? anebo volby do lavic sněmovny?? - áno, někteří lidé jsou hlupáci
- kolega přítel a badatel Sir - neprominu, ale odpustím!!!
- Vy asi neumíte počítat!!!
- píšete, že je těch fujtajxl mincí známých 9ks - ale mazlíček koníček je pouze 1 - slovy JEDEN!!!
- a já myslím, že "jeden" je o osm míň, jak devět!!!!!
- pokud mám výpočet nesprávně, pak mne opravte
- takže milý Sire, zažádejte si o změnu hlasování, jako důvod uveďte, že máte špatné baterie v kalkulačce
- a jináč gratuluji k tomu 4. kousku unikátnímu, to udělá obzvláště radost najít kolco a navíc vzácné!!!
- P.S.
- čtyři je o něco víc jak jedna, ale skoro o polovinu míň, jak devět
- a ještě trocha té zdravé, vtíravé agitace
- koňáci všech regionů, zaberte!!!!!!
Tyhle agitace mi tady docela vadí…
Zdravím srdečně kolegu badatele, lobistu a kamaráda.
Nemáš pravdu vážený luke s tím počítáním. Nálezy laténské zoomorfní zápony s hlavičkou takového koníka či osla jsou na našem území již známy. Podobný koník byl nalezen již v Hluboké u Kunštátu v roce 2016, další prakticky totožný kus známe z nálezu v Sudicích na Třebíčsku, dále Němčice nad Hanou a Polkovice u Přerova.
Nálezy zpracoval brněnský archeolog Mgr. Ivan Čižmář.
A pozor! Stejný nález je dokonce i zde na LP z roku 2018:
www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/zoomorf-177262/
Takže pane kolego, kamaráde milý a vážený, je třeba to přepočítat
Zoomorfní Kelt | LovecPokladu.cz
Detail nalezeného předmětu – Zoomorfní Kelt.
Další zde: https:
www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/kousek-keltika-178010/
www.lovecpokladu.cz/artefakty/nalez/latensky-privesek-15865/
Asi bych jich dokázal najít stejný počet kusů, jako u denáru Vratislava II.
Kousek keltíka | LovecPokladu.cz
Detail nalezeného předmětu – Kousek keltíka.
Ano, tak ten z Hluboké u Kunštátu je zde zveřejněný - já věděl, že jsem ho tu viděl celý.
To zdobení smaltem je velikánská nádhera, tomu říkám nález:
www.lovecpokladu.cz/home/keltsky-opasek-po-ociste-6997
Keltský opasek - po očistě | LovecPokladu.cz
Andy mi dnes poslal pár fotografií opasku po očištění. Tedy musím říci, že jsem doslova musel zamáčknout slzu, není možné se tou krásu nepodělit. Je to prostě snový nález.
Č. 4
příteli kolego badateli Namore,
áno, o to právě jde - "téměř totožný", to, co's tu ukázal, to jsou spíše žirafy
- a Péťo, lázeňský Šviháku,
já jsem přesvědčen, že tu jsou "normální" lidi, keří si vyberou, co se jim líbí, nebo myslíš, že je ty škádlící plky ovlivní?? že nemají svou hlavu?? - tady nejsme na mýtinku, kde se namísto rozumu konzumují klobásy a pívo grátis!!
- přátelé, skočte všichni z okna!!! - teď!!!
Jsem v prvním patře, musím skočit víckrát?
Peťo, proboha, nikam neskákej!! - to jsem psal jentak!!!
- áno, tu jde spíše o takové postesknutí, než agitaci, že se tu historicky vzácné a hodnotné věci, které mají nějakou tu výpovědní hodnotu, které nám poví něco nového o oblasti kde byly nalezeny, někam se posuneme, tyto se zastíní naprosto běžnými nálezy - třebas pár krejcarů tu má větší váhu, jak jsem se již X kráte přesvědčil, ta Tvá "agitace" je vlastně taková reakce na tuto skutečnost, podle mě to teda není úplně normální
- no, ale každý volí to svoje, jde o komunitu, kde klasickej běžnej detektorář hledá hlavně to kulatý, jen pár bílých vran to má jinak
- ale zase na druhou stranu - jak praví kolega Márky - probere se tu kolem toho dost věcí užitečných, není to jen o tom nudném hlasování - si vem, že by tu bylo 300 komentářů typu
- " badatel lukegoss - volím XY "
- takto je tu živo a když se dala do placu dohledávačka, tak tu spatříš nové tváře, lidi, kerý jsem na LP jaktěživ neviděl
- a jak praví kolega badatel Márky - i když jsou mince můj hlavní obor, nemá to na hlasování pražádný vliv
luke - tak zrovna koník z prvního mého odkazu (zoomorfní kelt) je proporcionálně prakticky totožný. O žádné žirafě dlouhokrké nemůže být řeč, neboť z hlediska zoologického tehdejší obyvatelé mladší doby železné nemohli žirafu na našem území v žádném případě uzřít, neb první zoologická zahrada v Evropě byla založena až Habsburky léta páně 1752.
Takže, abych to shrnul.
Šiml zde soutěžící je moc pěkný nález ale žádný extra unikát, čeho by byl jen jediný kus. Prostě takové něčeho kousek. Ovšem, je-li pak takový opasek prakticky kompletní - jako v případě nálezu z Hluboké, pak je takové lobování víc než na místě.
A jak řekl správně kolega badatel, vážený luke - nic nedejte na naše tlachání.
Volte to, co je vašemu sérdci nejbližší. I kdyby to měl být jen obyčejný dukát
- áno, máte pravdu naprostou - i dukát je v těch správných badatelských očích úplně běžná věc - i najít koníka je běžná věc, toho najdete dříve, jak deset exklusivních nedostižných františků josefů ve stříbře krejcarovém na jednom fleku - a když oko s deseti dioptriemi přimhouřím, i s dalším Vašim tvrzením souhlasím - áno, není to žirafa
- hlavně si z nás, přátelé, nic neberte, jen tady prázdnou slámu mlátíme, jako když voda teče, tak i naše slova plynou a čas do konce soutěže i vyhlášení vítěze o celé dvě délky - Hátátitlí, si zkracujeme
Jářku..., je to tak.
Toť naše oblíbená kratochvíle s přítelem virtuálním, jen tak plkati a dlouhou chvíli sobě krátiti.
Nás už nebaví koně bronzové a mince z kovu nejdražšího po polích honiti, raději sobě vřelé slovo napíšeme
Bronzová dýka č.4.
Za mne je úplně šumák až blbost hodnotit nálezy podle toho kolik jich již bylo objeveno nebo vykopáno (pokud to tedy není 2Heller 😊 a i ten je moc pěkný). Každý je úžasný a ten pocit držet v ruce něco co je spojeno s hlubokou historií a představovat si, proč to zrovna tady bylo ztraceno nebo schováno je k nezaplacení. Koník je nádherný ale mne tedy nejvíce oslovila bronzová dýka. Bůh ví co má za sebou… znovu opakuji škoda, že nemám aspoň dva hlasy. A tajné hlasování je prověřeno a je naprd… vždy se objeví joudové, kteří to budou napadat… Jasně a čistě jméno (nick) a hlas. Člověk si tím i vytvoří obrázek kdo co upřednostní a kdo jaký asi je….
Když to musejí válkaři chodit na válku, ne na kolečka.
Wladyslav - a já myslel, že už si se s tím smířil
Kacuro č. 9.
Sákryš. Tady opravdu proti kolečkám nemá nic šanci 😉...
I kdyby ten mec byl kompletní a ještě v někom zapichlej..... stejně, prostě ne..
Hlasujte pro koňa, potřebuju detektor do druhého auta
Teď sis pomohl.
Ale tady nejde vůbec o tebe. Je to souboj koňské síly a kolečkového soukolí.
Já vím...nechci si pomáhat :) Nepotřebuji to....Navíc je evidentní, že vyhraje to krásný kolečko. Není to moje krevní skupina, spíš se snažím o ty bronzový věci, ale tak to prostě je. Co na plat, že jde o 1200 let starší věc, která je spojena s naší historií a její design by snadno konkuroval dnešnímu tzv. POP ARTU...je to krásné a nadčasové
Chtěl jsem toho koně dát ale takhle ne - viz.Hehous.
Namor hlasoval pro č.3. jehlice Gutenbrunn.
Sice je v podstatě mimo zájem hlasujících, ale mě se líbí od samého začátku. Je krásná.
gforce
- no, mlčeti zlato - "Hlasujte pro koňa, potřebuju detektor do druhého auta"
- no, pořád lepší, jak napsat, že potřebuješ detektor do čtvrtýho, nebo pátýho auta
- áno, kolega badatel Namor
- přesně tohle teď nastane, ale každý svého štěstí strůjcem - jak si koňa osedláš, tak pojedeš
- jináč - příteli, dobrá volba, moc hezká věc, krasavice plnoštíhlá!!!
No nechapete muj spatnej fooor ale na to jsem zvyklej....
Jak rikam, ten denar je krasnej a urcite si to zaslouzi...a fakt ze jsem se dostal do vyberu mi staci na cely zivot
Namor nechapu tvuj prispevek...chtel jsi dat kona ale nakonec jsi to dal jehle ktera se ti libi od sameho zacatku? Proc jsi to nedal jehle uz pred tim? Kdyz si to trkne kszdej tak ta krasna jehla nebude mit skoro nic...proto se tu asi resi ta zmena pravidel bodovani...no ted uz chapu proc.
Srdečné pozdravy ke Kolínu, vážený příteli
Je to vážně krásná jehlice, jsem uchvácen od počátku vkladu.
Vkladatel udělal jednu velkou chybu.
Těm fotografiím se měl více pověnovat, nafotografovat detaily zdobení apod. Celá ta krása měla býti lépe uchopena, trochu kumštu a invence. Je to odfláklé, fotografie z telefonu...
Však to vidíš sám, kolego vážený.
Je to moc hezká záležitost, řemeslné zpracování 1A.
Hele dat si ho do druhyho auta je porad lepsi nez ho nekde strelit na aukru
gforce - a co na tom nechápeš?
Od začátku jsem psal, že budu hlasovat buď pro jehlici a nebo pro osloje (koně). Já myslím, že je to poměrně čitelné a lehce pochopitelné.
Ale pises, ze jehla se ti libi od zacatku nejvic. Kdyz se mi neco libi nejvic tak pro to hlasuju nebo ne?
áno, příteli Namore,
díky za pozdravy a taky zdravím!!!
- ono s tím focením, to není každému dáno, ono většina to nevidí, že by to mohlo být lepší - stačí jim prostě "obrázek" a tím to haslo, neví, že se dají udělat fotky i jinak
- a kolega gforce
- já to mám obráceně, detektory mám 4, ale jen dvě auta /+ dvě motorky a 2 kola/
Kde píšu nejvíc? Najdi mi tu reakci.
luke - já mám také víc detektorů než aut. K tomu jeden motocykl a jeden bicykl.
Jenže ani na motocykl ani na bicykl se mě nevejde pes
Jinak souhlas, s tím správným citem pro fotografii se člověk většinou narodí.
Tak jako s citem pro hru např. na housle (žádné vrzání samosebou).
No tvoje formulace "libi se mne od sameho zacatku" je takova zavadejici. Nenapsal jsi, ze se ti stejne tak od sameho zacatku libi kun, tak to tak vyzniva..
Ja mam 4 auta a jefen detektor
A dvě letadla
To možná vyznívá tobě.
Od začátku jsem psal, že se mi líbí jehlice a kůň. Nikde není slovo víc a nikde nenajdeš slovo míň. Oboje jsem označil za pěkný nález, tudíž oba nálezy dostaly ode mne 50% a s tímto „hodnocením“ šli do závěrečného duelu.
Jak to dopadlo netřeba psát, takže nehledej chybu ve mě. Pochopil? Děkuji.
Pochopil jsem, ze hodnotis komentare a ne nalezy.
přátelé,
měli bychom zveřejnit svoje nabyté jmění, majetek movitý i nemovitý - ornou půdu s plodinami, ostatní polnosti, luka a háje, mýtiny, kdo má i les v državě, nechť do poznámek sdělí, jedná -li se o listnatý, či jehličnatý, popř, smíšený, majitelé vodních ploch uvedou druh - sladkovodní, slaná
- ale hlavně jde o koeficient - počet detektorů na jedno auto
Já mám osum modrejch a dvanáct růžovejch pochvalnejch lístků. A dostanu za to od Máry knihu Starý pověsti český. Heč!😁📖🐱
Hehius, letadlo jsem mel OK-GFO ale bohuzel jsem ho musel prodat do Benesova (to vis manzelka). Ted si uz jen pronajimam. Pokud je nekdo z Jihlavy klidne ho svezu ...litam rad ba Palavu
Tak to jsem na tom blbe ...mam 0,25 detektoru na auto
Hezký návrh. Mám to z ruky. Ale, až pojedu kolem, vezmu padák a stavím se.
Dík
Pánové milí a drazí, já jsem fotografie dělal co možná nejlepší, pravda odflaknuté jsou, jenže zrcadlovku nevlastním a ta jehla je tak velká, že pořádně vyfotit nešla. Teda mě ne. Někdo s lepší fotografickou průpravou by to jistě zvládl lépe, to souhlasím. Za mě už jen ji najít a dohledat ještě zbytek byl nadlidský výkon, to že jsem fotky zmastil je věc druhá. Všechny nálezy ve finále jsou nádherné a nechci se vyjadřovat k názoru koleček nebo zeleniny. Řešení by bylo možná tohle úplně oddělit, protože hodnotit motorky, auta, bagry a nebo kamiony dohromady asi taky nejde. Jenže jak potom ještě dělit další kategorie? Válku a prsteny a tak podobně? To by se z toho Mára asi opupínkoval. Dělejte tento koníček prosím pro zábavu, nenechte si ho znechutit nějakým českým záviděním typu "když oni doktora, tak to my.... to budete koukat" a mějte radost z každého nálezu, byť je to botovka anebo 2heller. Já se jen netěším na dobu kdy po nás začnou jít policajti, že rozkrádáme hystorické bohatství naší země a budeme mít po pr....
Zatím žijeme víceméně v solidárním státě a až na pár zemědělců a myslivců máme volnou ruku v tom, co děláme. Kolik je hledačů a nálezů, kteří a které nikdy ani neuvidíme, protože jdou tvrdě po penězích a nebo to suší doma na poličkách? Buďme rádi za pár lidí ochotných to co najdou ještě nafotit a vložit sem na lovce. Ono ve finále to může být použito v důkazním řízení jako přitěžující okolnost a sloužit jako výzva pro orgány činné v trestním řízení pro návštěvu daného člověka, jestli náhodou nemá doma ještě něco navíc.
Nějakej detektor nebo dohledávačka tady asi nikoho jako výhra nevytrhne, když tu vidím samé Noxe a Deusy a jen se tady pak dohadujeme, jestli kůň není něco víc než tolar. Pro někoho je životní úlovek najít třeba tu jehličí, pro druhého i blbej stříbrnák.
Já strašně toužím po nějakém větším stříbrňáku třeba šestka nebo PG ba dokonce římskou minci a to mám za sebou vykopané bronzy, zlaté prsteny, medaile z RU i keltský statér, z druhé světové tahám tak maximálně granát a ID nebo vyznamenání jde úplně mimo mě. Pocházím ze Sokolova, bydlím na jižní Moravě, mám tedy možnost porovnání různorodých nálezů, semtam zkusím vyjet někam dál na hledačku "co kdyby" ale stejně se zase vrátím za barák a lovím tady. Každému co jeho jest a přejme si tady všichni, co nejlepší nálezy, ať už kulaté, placaté, zelené, zlaté, stříbrné nebo třeba výbušné, hlavně ať je na co koukat a doufat, že se podobná věc připlete pod cívku i nám.
A na závěr moc děkuji všem, že jsem tentokrát v nominaci pro tento měsíc hned 2x, to je pro mě zasloužená odměna a poplácání po rameně, že to nedělám jen pro sebe. Děkuji moc moc
Však jó, čerte. 👍
Tvl....kam se to zase zvrtlo :)...
Czertik
Ámen
A seznam vlastněných věcí sem dávat nebudu, páč nic nemám, všechno mi sebrala moje žena Filoména 👍👍
Ohledne fotek naprosto souhlasim s tebou czertik. Davam v 99% jen fotku s meritkem a pak druhou stranu. Beru to jako dokumentaci nakezu a ne jako nejake fotograficke porno. Je docela nefer posuzovat nalez podle vyfoceni...Ano pokud je mince vyfocena z dalky tak je to nevhodne ale to je zalezitost nejakych pravidel pro vkladani..
LenkaSrnka pro č. 3 ;)
Ale je fak ze kdyby se udelaly 3 soutezni kategorie mince, valka a ostatni (tedy i bronz) a z kazdyho by vzesel jen jeden vitez tak jsou 3 vyherci (jako dnes) z kazde kategorie a je to vyvazenejsi.
No nevim kamo jestli bych ti pomohl..,stara Kia sorento 2002 ale 4x4, starej smax 2012, starej ford transit 2012 no a to 4. To nemuzu rict...to by me tady ukamenovali...viz ten muj for o druhym detektoru.
To gforce: Pilotmá taky kiu.. na hledání a je to nejdražší auto ve středočeském kraji. :) Jelikož tam snad zdechlo už úplně všechno :)
😁😁👌
To stary sorento je snad posledni kia s ramem s je suprova v tom ze je mi jedno kde ji v lese zrovna skrabnu. Ale jinak jo Korejcum furt neco odchazi ale cim jezdit hledat aby to bahno a pisek moc nebolelo, bylo to tereni a dalo by se tam prespat 😀
LP059 - dobře ty
Fousek - č.4
Za mě číslo 11
Nu já mam kiu ceed čtyři roky, kupoval jsem ji se 142 km tis, teď mám 297 km tis a naprostá spokojenost, žádná závada. Jen klasický běžný údržby. Až budu kupovat další, jdu do ni zas
Ted ty nový kie jsou prej docela dobrý, já teď řeším taký něco novějšího, ale ideálně elektriku.
gforce: na ty koukám pořád. A jako slabík jsem velký fanda, ale zatím to ještě není ono. Jak ceny, tak dojezdy jsou mimo to co bych chtěl. První dojezd 1000 km předvedl Mercedes, ale s autem které si nejenom že nechci, ale především nikdy nebudu moci dovolit :). Potřebuji něco jako mám teď (Vito) dojezd 800 - 1000 km a nabití do plného klidně za hodinu. Ten dojezd ale i za -5°C :)
gforce cz - elektriku ?! Já teda max hybrida, toho co se nabijí sám za jízdy...
Čistou elektriku nechci... Dokud budou spalováky...
Tk jsem dělal v únoru a kouřivost 0,21, limit výrobce je 0,5 týpek mi říkal, že to je fajn výsledek.
Venda17, spalovák ok, ale mám to kupovat za 50Kč??? Doma mám soláry a baterku. V létě dávám zadara obrovské množství energie a ty svině to v zápětí sousedovi prodaj za 6kč/kwh, To raději projezdím. Stačí mi nájezd kolem 300km do práce a zpět to mám 60km ...tj na 5 dní jedno nabití. Samozřejmě je potřeba doma mít i spalovák jako druhé auto na dlouhé cesty...
Elamara myslám že to byl medvěd a věřím, že ho pustili z nejvyššího vrcholu alp dolu :)))
Jasný, elektrika bude aktuální tak za 5-10 let. Ale 50kč za litr a ještě když vím komu to jde tak to je pro mě stopka....spočítal jsem si, že když si koupím ojetýho ioniqa toho prvního (nemyslím 5), bazar za 500 (odečtu DPH), tak by se mi mohl za nějakých 200 tis km vrátit protože ho pak prodám.
Gforce - tak když to máš doma takhle vybavený, tak to chápu 😊
já kupuju příští rok koňa - je sice hloupej, ale dojezd má neskutečnej a palivo roste u každé pěšiny , nezatěžuje to přírodu, je nehořlavej, likvidace zcela ekologická, i užitečné hnojivo z něj padá a dá se namlít do uzenin - možná smrdí víc jak starej dýzl, ale už jsem se rozhodl - beru ho
luke - koňa ti zakážou. Prdí a těmi koňskými prdy dělá díru do ozonové vrstvy. Ročně totiž uvolní do vzduchu 18 kilogramů metanu.
Povídali to odborníci z EU a tak to bude tutovka.
Tak to v mým případě nejmíň 25 kilo metanu... 😁😁😁
Raději to nikde neříkej, nebo půjdeš s lukekoněm do salámu
kdyby se na to dalo jezdit v autě, tak jezdim celej rok zadarmo... 😁🤣
Však nechá. Stlačený zemní plyn - CNG.
Hlavní složku tvoří právě methan.
V domácích podmínkách těžko
Hlas pro č.2
rizek davam hlas cislu 9.
To g.force: je to otázka. Teď jsem četl parametry nové Mazdy CX60. Tam už je i slušná baterie a při průměrné spotřebě 2 litry na 100km, může ten benzín klidně být i za to pade. Je těžké odhadnout, kdo "vyhraje" soutěž o nejlepší baterii. Ale jakmile tady budou auta s dojezdem 1000 km a více... na spalovací motory zapomenou všichni, jako mávnutím kouzelného proutku.
Současné ceny totiž nedávají smysl. Ze své podstaty je výroba elektrického auta jednoduší a levnější. Pokud se začnou dělat lidové modely, bez velkého množství asistentů a dalších hovadin a cena baterie hromadnou výrobou klesne... budou auta o velikosti Octavky klidně za 300 000 kč s DPH. Navíc, není tam moc co servisovat. I provozně to tak bude někde jinde...
no, a když se ropáci zruší, z čeho budou státy fungovat?? - za litr nafty a benzínu se platí tučná daň spotřební a dph, to je +- polovina pro stát
- a co bude mít velebnost z EL vozidel?? - kuřáci a násoskové to sami neutáhnou
- a hasiči budou muset notně své řady posílit
lukegoss ...tomu se rika pokrok. Fungovani statu se neda zalozit na necem co svetu skodi a nema zadny realny prinos. Navic my ropu nemame, ale lithia mame vic nez dost. Takze je zde pro CR prilezitost.
Navic kdyby nebylo ozralu a kuraku tak je dakeko min vydaju za zdravitnictvi a jine co ty nasoskove zpusobuji...nekde jsem videl, ze by to byl spis ekonomicky prinos.
příteli, tak to máš špatný počty......
- a co světu škodí, to se zakáže?? - Ty jsi spadl z jahody?? - přestanou lítat letadla, kouřit fabriky a zruší se i atomové elektrárny?? - to si děláš asi fakt prdel, tady se na nějakou škodlivost už dáááávno nehraje, tady jde o moc a špinavý peníze, Ty princi se zavázanýma očima......
Tak nebavime se o letadlech ani o elektrarnach. Pro me je jadro ok nez se vyresi obnovitelne zdroje jako napr ve Svedsku temer 60% a zbytek jadro...V CR jen vsichni breci zatimco v Nemecku uz maji v centrech mesta parkhausy s el pripojkou na kazde stani..tady se s infrastrukturou neudelalo zhola nic...a myslim, ze presne po vzoru tveho prispevku vyse...takze aniz bych chtel byt stejne hruby, rozvazat oci by jsi si mel ty.
Hlasoval jsem pro c.9
Ja myslim ze naopak. Specialne kdyz na to EU dava dotace. Dnes si na dotaci muzou mesta, firmy, domacnosti nainstalovat wallbox na nabijeni. v Nemecku maji podil elektra kolem 25% a infrastrukturu resi tak nechapu proc by tady nemohlo. Utraci se za ruzne chujoviny. Ted nam v Havl Brode stopli vystavbu obchvatu ktrry je ze 3/4 hotovy. Soud stahl zpetne stavebni povoleni kvuli nejakemu sedlakovi s pozemkem 500m2. Konzervace a zastaveni praci budou stat miliardy.
Márky - no právě, bo ty MILIARDY ukradený z uměle navýšené ceny ropy by sakra mnohým chyběly!!!
- a ještě k té vizi ekologické
- áno, tu se nebavíme o letadlech, ani o opravdových škodičích emisních, pouze o neškodných autíčkách, kerý se dají přirovnat k zapálení cigára, oproti sračkám, kerý způsobí za jednu vteřinu letící letadla, jakože auta znečiš´tují planetu a je třeba je předělat na elektriku, to je jak plivnutí do oceánu
- vše pro zelenou planetu!!! - utrhnem si od huby, jen ať to tu kvete a ptáčci zpívají, - to je jako když okradenej naivka -mistr Pešek- seděl s hlavou v dlaních, v břiše mu kručela neviditelná jitrnice a na pokraji breku pravil "proč jsou lidé tak zli???!!!"
- áno, atom je úúúplně OK, nic lepšího neznám - pokud se nic neposere a i odpad je plně rozložitelný, dá se tím hnojit, noco, člověk si ale umí poradit, my, co sme si nahrabali, my to přežijeme, co bude po nás, to je uprdele.....
"O způsobech likvidace vysokoaktivních odpadů, ať již ve formě zeskelněných zbytků po přepracování, nebo přímo samotného vyhořelého paliva, panuje mezi odborníky shoda. Budou se ukládat do kontejnerů odolných proti korozi a s nimi do umělých dutin 300 až 1000 m pod zem v hlubokých geologických formacích."
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecko-je-o-krok-blize-odchodu-od-jadra-likvidace-ale-potrva-i-desitky-let/2138222
Nemas pravdu, viz...
V dopravním sektoru jsou největšími producenty CO2 osobní automobily (zhruba 40%), následované nákladními automobily (kolem 30%). Letecká a lodní doprava produkuje lehce přes 10% a vlaky kolem 4%.
no, jak se to vezme..... letadla to dělají podstatně kvalitněji
Na rozdíl od komínů uhelných elektráren či výfuků aut vypouští letadla skleníkové plyny vysoko v atmosféře, takže působení škodlivin je větší.
Ze všech hlavních druhů dopravy mají právě letadla v přepočtu na jednoho pasažéra a vzdálenost největší spotřebu paliva, takže způsobují největší znečištění.
Ačkoli továrny vyrábějí stále modernější, šetrnější stroje, letecká doprava škodí životnímu prostředí stále víc.
Francouzský ústav pro životní prostředí před několika lety uvedl, že čtyřčlenná rodina, která si vybere letadlo pro dopravu z Paříže do Nice (asi 900 kilometrů), přispívá k oteplování podnebí pětkrát více než naftová lokomotiva a dvakrát až čtyřikrát více než automobil.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/letadla-skodi-prirode-a-bude-hur/r~i:article:258791/
V podstate to dopravni letsdlo je celkem ekologicka forma prepravy:
Z dostupnych zdroju:
- na 100km letu spotrebuje 1400kg paliva
- pokud veze prumerne 250 lidi
- tak je to 5,6 kg paliva na cloveka na 100km.
Coz je srovnatelne s modernim autem.
jojo, ,Márky, samozřejmě je to politika a prachy, takovej blábol, že něco, z čeho si pěkně žijem, ale čmoudí nám to pod nos zrušíme, to je hodně velká naivita
Ale to si musi ta 4 clenna rodina vzit soukromy triskac...ano to je prasarna.
Jinak data mluvi jasne ...auta 40%
to je spočítáno, že ta 4-členná rodina letí s dalšími pasažéry, né jako sólo
- jináč - silniční doprava, jako i ta ostatní není tím správným objektem, na který by se mělo zaměřit oko ekologa, to jsou jen pouzí břídilové, do těch 50 gigatun skleníkových plynů ročně přispějí pár procenty
To s tou 4 clennou rodinou pokud leti linkou je nesmysl. To vychazi stejne skoro stejne jako auto viz ty prevzaty pocty vyse. Pokud letadlo na 100 km da 1.4tuny paliva a veze 250 lidi tak matematika je neuprosna....
Proč tu pořád spamujete? Toto vlákno je o soutěži o nejlepší březnový nález, běžte si tlachat do chatu.
nevychází to stejně, je to pětkrát více než naftová lokomotiva a dvakrát až čtyřikrát více než automobil
- a ty počty Ti fakticky nesedí, když letí v letadle např. ta 4 členná rodina, je to tedy dle tvých výpočtů 5,6kg paliva na hlavu krát 4 což se rovná krásných 22,4kg paliva na 100km letadlem a autem by to udělali za +- 4,5kg paliva na jedno auto - a když rozdělíme učebnicově pasažéry na 4-členné rodiny, těch 250 lidí by jelo +- 60 auty, takže rozdíl paliva - letadlo versus auto - si vynásobíme 60 a vyjde nám 1074 kg paliva ve prospěch auta - to se vyplatí.....
- a hlavně - kilo paliva je něco jinýho jako litr /1l benzínu váží 0.73kg!!!/
- tak jako se to bere, že by těch 250 lidí jelo jedním vlakem, né každá rodina jiným
Nick: poklady2
Číslo: 7
áno, ono tu šlo o danou vzdálenost, nemůžeme porovnávat jednodušší vzdušnou čáru, kde je úspora kilometrů zřejmá, ale i kdyby to auto najelo s těmi 4 lidmi na palubě jednou tak velkou vzdálenost, pořád na tom bude líp o polovinu spotřeby jak to letadlo, kerý navíc ještě účinněji - tam kdesi nahoře znečišťuje atmosféru, moje jedovaté plyny /jako z výfuku plechového/ se ještě přes okolní zeleň přefiltrují, takže k nebi stoupá pouze již čistý ohřátý vzduch
- áno, Márky příteli badateli,
v tom Tvém odkazu stojí
"15 největších lodí světa zatěžuje životní prostředí více než všechny automobily na světě, kterých v té době bylo asi 760 milionů. A to není řeč o sice menších, ale stále velice „špinavých“ lodí, kterých plují tisíce."
- z těch aut se dělají největší strašáci a přitom o ně vůbec nejde.....pár lodí jim hravě prdel natrhne
Ke mně do servisu kdysi jezdil pán, o kterém jsem si vždycky myslel, že je něco jako avantgardní malíř, protože khaki kombinéza, červený baret a červená Alfa Romeo 156. Když se opět dostavil na přezutí zeptal jsem se. A on se usmál a že něco podobně tvořivého. Né tedy malíř ale chemik. Hrozně chytrý pán a v rozhovoru jsme se dostali až na alternativní pohony. Mezi vyšší, zasvěcenou odbornou veřejností je známo prý cca 54 funkčních patentů včetně japonské jednotky na molekulární rozklad vody nebo chilský sebedestrukční organismus likvidující organický odpad a jehož produktem je tekutina odpovídající bionaftě. Všechny tyto patenty jsou koupeny, vlastněny a uzamčeny Emiráty. Elektromobilita je určitě pokrok ale pokrok je taky někdy cesta do pekel. Asi ne v této nám předváděné a předkládané podobě včetně výrobní a následné likvidační uhlíkové stopy. O životnosti nemluvě. Jestli si někdo myslí, že po najetých 150 tis současné elauto s nějakou návratnou hodnotou prodá je naivní a koupí ho tak max blázen nebo sběratel.
Loni v srpnu jsme si pořídili nový vůz. Nic extra ale pěkný, vyšší a menší koncernové SUV pro normální rodinu. No on je to spíše crossover – taková módní vlna -. Je to tedy 3válec ale né VW jednička ale aspoň 1,2 s jedním turbem. Ono dnes není moc na výběr. Ale můžu říci, že když jsem si zvykl na jiný zvuk motoru a že se chová trochu jinak a v 2,5 tis otáčkách úplně utichne jsem docela spokojený. Je svižný a jde za plynem i při plné náloži. A spotřeba 5,4 – 6,4l. Emise E6. Takže s těmi spalováky to opravdu nebude tak horké…. Rozhodně je to rozdíl oproti naší druhé Zafiře, která pod 8,8 nejde….ta emisní stopa a spotřeba u nových spalováků opravdu není to co by nás asi mělo trápit v první řadě....
MM - hodně fin. skupin v USA,GB a Číně jsou vlastněny SA a UAE...dokonce i patent na novou zubní pastu s bakterií Listerin a něco jako ukládání baterie do písku....
áno, přátelé, zajímavé téma, ta "elektrická automasáž" to se musí nechat......
- tu ještě z Márkyho odkazu - kdo by to řekl??
Jen pro srovnání, chodec, který jde rychlostí 5 km/h, vydechne do atmosféry na vzdálenosti dlouhé 10 km asi 122 g/CO2, tedy přibližně desetinu toho, co, moderní osobní auto, které vykazuje obdobné číslo na jeden kilometr.
- podle tohoto výsledku by měli i lidem něco na ty plíce našroubovat
však počkejte, až my, troubové, celou planetu provrtáme úložišti radioaktivního odpadu a lidstvo jednoho krásnýho dne zanikne, až vylezou první trilobiti na boží světlo, až brontíci se budou v klidu pásti a najednou se sopka probudí a budou z ní, jako zářící konfety, lítat napůl rozpadlý kontejnéry se žlutým trojúhelníkem a černým trojlístkem, to budou stegosauři koukat!!!!
Márky - áno, to by se pak dalo srovnat s letadlem a třema aurorama
Hlasuji pro číslo 9.
Lukegoss - :) To už určitě někdo natočil.... nějaký supr americký biják...
kolego Gumalee - myslíš to drama, jak Lukegoss jde 10 km a co krok, to prd....??
Chlapci,mají už psal kacuro...neřešte tady své názory na nesouvisející témata na tomto vláknu...
Žvanírna je tu pro vás...
Jj :) přesně - ale také nezapomeň - co prd to popohnání v před, takže určitou vzdálenost překonáš rychleji a tím vyprodukuješ méně CO2 :)
Lukegoss jen reaguji na tvuj prispevek ohledne me matematiky. Viz ten odkaz od Markymark potvrzuje, ze letadlo je opravdu setrnejsi. Zkus pocitat...osobak ktery jede 1000km a veme 4 lidi. A zere 5l na 100 tak vezme 50 litru paliva / 4 osoby to jest 12,5 litru na osobu. To je hodne spatny v porovnani s letadlem takze sorry jako. A ty lode to je velkej hnus ... sposta lodi vozi ropu na vyrobu paliva do aut ...s elektromobilitou tohle odpadne. Dal odpadne vyroba tisicu dilu jako prevodovka remeny vyfuky atd atd uz aby to bylo a tisice remeslniku co pracujiu v automotive se konecne vrati ke svemu a budou k mani
A likvidace starých vysloužilých baterii ? Už ted neví co s nimi...
příteli, sorry jako, ale nevím, kdo blbě počítá
- tu zadání
Letadlo na tisícikilometrové trase spotřebuje 14 100 kilogramů kerosinu (spotřeba se liší podle typu letadla), na každých sto kilometrů tedy připadá asi 1 410 kg leteckého paliva. Na 100 km letu zároveň letadlo spotřebuje 28 200 kg vzduchu a vypustí 211 kg oxidů dusíku a 1 110 kg oxidu uhličitého.
auto spotřebuje při 4 členech na 1000km - těch tvých 12,5l na osobu
letadlo má spotřebu 14100kg tj. zaokrouhleno 20000l paliva
v letadle sedí 250 lidí 20 000/250 = 80l paliva na hlavu
odpověď
spotřeba letadla na osobu je 80l, spotřeba auta na osobu je 12,5l, to značí, že automobil je 6,5 kráte úspornější dopravní prostředek, jako letadlo, které navíc i škodí jinak, zákeřněji, na 100 km letu zároveň letadlo spotřebuje 28 200 kg vzduchu a vypustí 211 kg oxidů dusíku a 1 110 kg oxidu uhličitého
hodnocení matematického rébusu
lukegoss 1*
Vi, budou se pouzivat jako uloziste energie. Nevim o tom nic. Ten projekt je v plenkach, ale uz je nejaky koncept..
https://archiv.hn.cz/c1-66821580-stare-baterie-vyrobci-aut-meni-na-uloziste-energie
Tony52 je pro č.: 7
Koukám, že jsme to vlákno pěkne zasekali. Tedy včetně mě....Kacuro má pravdu, tohle patří do chatu :) Tak pod příští soutěží, už tyhle moudra, typu jak a kde vybrat více daní raději do chatu
Tumnus je pro č.6
Já deprézi neměl, jenom se to žvanění trefilo do toho o čem taky dumám :)
Elmara
To jsou furt samý stříbrňáky,kuřata,zelený nože a koně,ale tady jsem si teď taky dobře počet.......😮🙂
přátelé, áno, trocha jsme se "svezli" na hodně frekventované stránce, pravda, zneužili jsme vysokou návštěvnost, no aspoň jsme neplkali o tom, co si kdo dnes v šoubyznysu vezme na sebe, nebo kdo s kým chrápe, ide o to, že dost velký procento z nás bere věci tak jak přichází, dělá věci, které papouškuje z médií, je třeba vlastní pohled si udělat, nebýt pouhým konzumentem předložené poživatiny, kterou nám šéfkuchař s falešným knírem a úlisným úsměvem naservíruje
pro ředitele do vlastních rukou
Máro, vše NEJ k Tvému svátku!!!! ❃ ❀ ✿ ❁ ✾
a posílám krásnou písničku
∳ ♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯
Já jsem zarytý bojovník proti dezinformacím. Proto jsem tu musel na ty příspěvky reagovat a doložit reálnými dostupnými daty. Divím se, že toliko amatérských archeologů a jistě výborných s dlouholetou zkušeností jen tak vypouští to co si myslí, ale už si to neověří...vždyť i archeologie je o tom získávat pravdivé informace...
To lukegos: tak to jsi mě dostal .)
L2021PS: to jsi se narodil moc hezky. To byl den co? :) Já jsem se tedy měl jmenovat Sabina, ale nakonec sestará říká mamce, tak máte kluka mladá paní. :)
L2021PS: Takto nás je víc jj, 25.4. nejlepší datum
Elmara: Já měl být Franta Jo, a vše nééj
Tak vše nejlepší k narozeninám
přátelé, pokud tu budeme rozebírat jak se měl kdo jmenovat, kdo šel ven pocísařsku a kdo kdy slaví 70-tiny, vrátil bych se raději k té o pomoc volající planetě - měl bych ještě pár slov k tématu
- jináč - všem oslavencům přeji stálé zdraví a tvrdý /kořínek/
Děkuji Luke A omluva, už máte zase prostor, skorofranta nebude rušiti
Petroff: hlasuji pro lunici č.2
Scarmasax hlas pro bronzový srp č.1
Nediskutuji, dávám hlas číslu 3.
dávám hlas jehlici - 3.
R.T.F. hlasuje pro krásnou a unikátní jehlici.
Mě přijde zajímavý tolar s rytím, takže č.10
Hlas pro číslo 7.
Pro číslo 8.
Modrey- dávám hlas č.8 koník.
Hlasujem pre deklaráciu, pro číslo 3.
Johndeeere... Hlasuji pro č 10.
Hlasoval jsem pro 11.
Hopsa hejsa pro koníčka 👍
Toho koně si odvedu, č.8
Číslo 6 Je to tam
Též je to tam . 6
Hlasuji také, můj hlas nálezu, o kterém si nechávám zdát.....
🐎🐎🐎 č.8 🐎🐎🐎
Hlasuji pro číslo 3.
Hlasují pro číslo 7.
Opravdu pěkný kousek a všem děkuji za výživnou debatu a každý hlas, který obdržely mé nálezy. Snad nebyly poslední (ty nálezy myslím )
Hlasuji pro číslo 3
Já se narodil poslední den keltského roku, takže můj favorit je jiný svátek
Je tady konec soutěže a měl bych hlasovat. Ale nebudu. Tak nějak nedokážu vstřebat osud některých nálezů v soutěžích. Tímto končím i s nominováním nálezů.
Vypínám odběr diskuse, pokud mi někdo chce spílat nebo by chtěl vysvětlit, proč jsem dospěl k tomuto rozhodnutí, pište prosím do obálky soukromých zpráv. Díky
Všem moc děkuji za hlasy! A čest všem ostatním nálezům v soutěži, každý jeden z nich je neskutečná věc!
Gratulace!
Máme všechny tři na stupních vítězů a tak bych je poprosil. Jako vždy zašlete na email klub@lovecpokladu.cz svojí adresu, telefoní číslo, název příspěvku a pořadí :)
Díky Elmara
Tento měsíc byl poměrně zajímavý.
Z jedenácti soutěžících získalo 5 nálezů více jak 20 hlasů a 4 nálezy více jak 30 hlasů, to tedy běžně nebývá. Gratuluji všem, co se dostali do výběru, jeden nález hezčí než druhý.
Děkujeme všem za jejich hlasy a ostatním přejeme s manželem hodně úspěchů při hledání a v rodinném životě. Děkujeme lovcům pokladů za krásný web a zkušenosti které zde prezentujete a předáváte. Jsou zde překrásné nálezy a již je jen sem se dostat, tak opravdu veliká čest, natož ten měsíc vyhrát. Ještě jednou děkujeme všem. P a Chr.
Ahoj děkujeme za detektor, dnes dorazil a ten diplom, tak ten už má naše nejmladší . P.
To chresta: není za co a ať se daří :)
Taky díky, za batůžek...už slouží.
Taky moc děkuji!