20x99 schvak. Náboj byl používán pro 20mm kanón Aviatcionnaya Shpitalny-Vladimirnov Krupnokalibernaya (ShVAK) byl navržen někdy kolem roku 1935 a roku 1936 byl zaveden do sériové výroby. Postupně tak na výrobních linkách nahradil kulomet 12,7mm ShVAK.
Tento kanón pracoval na principu natahování závěru tlakem zplodin vzniklých po výstřelu. Délka hlavně této zbraně byla 1760 nebo 2210 mm a hmotnost 42, nebo 56 kg v závislosti na provedení. Rychlost střelby kanónu byla 800 ran / min.
Další verze kanónu označeného jako HS-404 ( Hispano Suiza). Jeho dlouhá verze je určena do přední části letadel, kde je poháněn od klikové hřídele motoru a může tak střílet skrz vrtuli.
Tento kanón se používal také v upraveném provedení pro lehké tanky, jako byly T-30 a T-60, nazvaný TNSh TNSh-1-20.
Další kanón pro tento náboj byl Berezin B-20 1945. Vážil pouze 25 kg. Oproti jeho předchůdcům byl lehčí a spolehlivější. To umožňovalo jeho montáž do křídel letadel a do střeleckých věží bombardérů.
20 mm ShVAK byl instalován v křídlech nebo jako synchronizovaný v přední masce u těchto letadel: Polikarpov I-153P a I-16, Jakovlev Jak-1, Jakovlev Jak-3 Jakovlev Jak-7B, LaGG-3, Lavočkin La-5 a La -7, Petlyakov Pe-3 a některých dalších typech letadel.zdroj Společnost pro studium nábojů
Torzo nábojnice
Artifact category
Identified category: | |
---|---|
User feedback: |
Ammunition - aerial (1 názor)
: Ammunition - aerial, Admin's vote (?) |
Log in and help identify this find.
Photo
Circumstances of the finding
Location: | Ústecký kraj |
---|---|
State of soil: | Wet |
Depth of the finding: | 10 cm |
Used detector: | XP Deus |
0 votes
0 votes