Klobouk dolů pane, vaše práce je přínosem pro tento katalog.
Díky moc a ať se daří.
Mince či žeton
Prosím kolegy o určeni.
Lesní nález i s tkaninou.
Kolečko zabalené v látce.
Průměr 28mm
Artifact category
Identified category: | |
---|---|
User feedback: | Tokens (1 názor), Tokens with religious themes (1 názor) nadlacan: Tokens, Jachym: Tokens with religious themes |
Log in and help identify this find.
Photo
Circumstances of the finding
Location: | Jihočeský kraj |
---|---|
State of soil: | Dry |
Depth of the finding: | 15 cm |
Post
sedm jezdců apokalypsy???
Norimberský žeton Hanse Krauwinckela (1586 - 1635). Já tam vidím na té sedmihlavé bestii ženskou - prostitutku - smilnicí (a tou je myšlen Babylon), a to je asi hlavně "oč" tu běží. Vše viz zde - https://www.bibleazdravi.net/pp.zjev.17.casd.html
Na druhé straně jakýsi smyšlený znak města Babylonu.
ide o žeton jindřicha III. - 1574-89
http://jetons-royaux-marineche.com/jetons-royaux/henri-iii-1574-a-1589/product/view/35/3360
http://jetons-royaux-marineche.com/jetons-royaux/henri-iii-1574-a-1589/product/view/35/5136
http://jetons-royaux-marineche.com/jetons-royaux
XIII. (Ap. XVII-XIX) - Nevěstka babylónská /opis mince - CAP. XVII./
Obraz shrnuje dvě kapitoly o vítězství a vládě Antikrista, zkáze Babylonu a počátku tisícileté říše. Na pozadí hořícího města vystupuje z hlubin pekla sedmihlavé monstrum vezoucí na zádech nevěstku babylónskou. Ta je oděna v drahém šatu, ozdobena šperky a v ruce drží kalich plný nečistoty. Před ní stojí zástup kupců a dalších lidí, ke kterým promlouvá muž v turbanu – falešný prorok. Pitvorný mnich s vyžilou tváří před ní padá na kolena. Kalich, účes nevěstky a turban jejího falešného proroka zdobí obruče z papežské tiáry.
- jde na něm vidět zbytek ulomené dírky, někdo jej nosil a po ulomení si ho dotyčný zabalil do látky a nosil stále u sebe - určitě pro majitele hodně znamenal.....
- i ta hrubá látka vypadá hodně staře.....
- krásnej nález s historií.......
Luke jakou souvislost to má s tím Jindřichem III., když je ten žeton vydaný tím Hansem Krauwinkelem v Norimberku? To jako, že je vydanej na počest toho francouzskýho krále?
Babylon (prostitutka na šelmě) je tu zpodobněn jako "zlo" (v opozici dobra - Boha, Božího učení a Božího lidu), to je zřejmé z toho Zjevení Janova a proto také to Zjevení kapitola XVII. Ale tu spojitost s Jindřichem III. příliš nechápu. ...
99% rechenfeniků a žetonů v evropě bylo vyrobeno v norimberku a to, že to někdo přisuzuje henrimu III. to ti zdůvodnit nemůžu, ale na těch stránkách teho mají dosti, tak proč jim nevěřit.....
- i rokama by to sedělo, ale jak pravím, jediná možnost je, že to byla "norimberská zakázka"
Jestli to má opravdu nějakou souvislost s Jindřichem III., pak by to možná mohl být jeho odklon od protestantské víry směrem ke katolické. Jinak si spojování tohoto žetonu s ním, příliš vysvětlit nedokážu... Otázkou je, zda je správné! Kdo by takový "motiv" nosil stále při sobě, aby si tím neustále připomínal, že se "nesmí" odklonit od té "správné" pokrokovější církve, protestant? Jak to asi chápat? ...
Tady jsem našel video k tématu (je to bez nadsázky - VELKÉ TÉMA DOBRA A ZLA = "správných a špatných" náboženství/církví - V DĚJINÁCH LIDSTVA!), kde je také kapitola XVII z Janova Zjevení objasňována (avšak tím zlem je tu Řím a katolická církev v opozici reformačním církvím, jenž byly na straně Boha). Cca až po 40. minutě - pro ty, kdo vydží ...
Viz - https://www.youtube.com/watch?time_continue=267&v=Gvta5BMEzl4
příteli, náboženství přece nemá logiku....kolik lidí umřelo kvůli víře - a kerý je teda to správný náboženství
- a ta dírka jde jasně vidět, tak je taky jasné, že to někdo nosil, jako se nosí svátostky
- ale je taky možné, že díra byla dodělána o mnoho let později....
- nebo byly tyto žetony vydávány jako odstrašující případ - jen to naše vyznání je správné a všichni ostatní budou zatraceni