Jak na čištění měděných mincí...

...pro zachování původní patiny.

Všichni to znáte. Najdete hezkou měděnou minci ale při čištění mokrou cestou dojde většinou k jejímu zničení. Veškerá ta krásná, ušlechtilá patina je nenávratně pryč a zůstane vám pouze hnědý konstantní povrch a oči pro pláč.

Po několika opakujících se pokusech se stejným výsledkem dojdete k poznání, že mokrá cesta je špatná cesta a přestanete raději mince čistit. Ano, lze se spokojit s mincí v nálezovém stavu a je mnohdy pěkná ale nějak to přece musí jít. Jak se safra dostat těm měďákům na kobylku.

Tahle rovnice má řešení a tím je suchá cesta. To je přece logické, no ni? :-) Zde totiž neplatí staré vojenské pravidlo, že: Co je mokrý - to je čistý. A tak jsem dnes objevil suchou cestu.

Co k tomu potřebujete? V podstatě má většina z vás vše potřebné doma a tak si připravíte: 1. papírovou lepenku a 2. hliníkovou průmyslovou lepící pásku. Další slova jsou již zbytečná, postup je z obrázků patrný. Při čištění hliníkovou páskou, nehtem zatlačte pásku opatrně do všech záhybu. Její lepící efekt je velmi silný a páska spolehlivě vytahá všechny nečistoty ven.

Neříkám, že to půjde vždy. Předpokladem k hezkému výsledku je mince v dobré kondici. Pokud to bude rozhnojené kolečko s mokré louky, nemusí být výsledek uspokojující. Ať se vám daří :-) Roman

 

 

12 Stimmen
12 Stimmen

Kommentare

Pán je koumák! :-O Pěkný! Zkusím, díky! ;-)

Zajímavé, dík za tip. :-)

Teda pane vachmajstr, vy ste bedna :-D :-D :-D To prubnu...

Tak dejte vědět, páni kolegové, zda se vám suchá cesta osvědčí :-D

No Romane musím říct že si mě tím překvapil.Je pravda že kolikrát vypadá nález líp čerstvě vykopanej než opláchlej vodou a kartáčkem.Suchá cesta by mě teda nenapadla.To stojí za zkoušku ;-)

Není to žádná dlouhodobá studie Jirko, pouze jednorázové uskutečnění momentálního pohnutí mysli. Jedno je ale jisté - voda a měděná kolečka, to nejde do sebe. Když už, tak olej a máčet a máčet. To je však na dlouhé lokte.

Tak snad to poslouží a bude to dostatečně funkční :-)

Zajímavé musím vyskoušet :-O ;-)A ještě by se mohl nějak využit ten otisk v té hliníkové pásce.

Hmm, to mě nenapadlo :-D

Jenom jestli to nebylo všechno jinak.Našel jsi polomrtvý mědák a doma jsi z něj chtěl vyčarovat stříbrňáka.To se ale nedařilo ani na několikátý pokus a až potom jsi zjistil že si tím alespoň vyčistil tu měd :-D

Nás v pionýru učili, že pionýr nikdy nelže. Celý život se toho držím, lež má krátké nohy :-D

Hlava pomazaná :-D :-D :-D :-D hned to pádím vyzkoušet nějaký podobný měďáky tu najdu ;-) ;-) ;-) ;-)

Hlavně mi všichni pak dejte vědět, jak vám to funguje :-D :-D

Já do pionýru nikdy nechodil ale na něm jezdil :-DTam mě zase učili buď připraven(šroubovák,lepení,svíčák) :-D

Super, tohle mě fakt nenapadlo, určitě vyzkouším, díky! 👍

jiva - já měl Jáwu „jednoskoka“ :-)
Kapsa - ;-)

hned jsem to vyzkoušel a klobouk dolů,funguje to jako fík,díky za radu :-)

jen mi nejde do hlavy ,jak jsi na to přišel?Pane vachmaister voni sou hlava :-( :-( :-)

Super nápad, půjdu to vyzkoušet.
Jinak o té lži a krátkých nohách je starý dětský vtip

Partyzáni utíkají před němci, uvidí hájenku, tak zabuší. Otevře stará babka a oni na ni. " babko, babko musíš nás schovat, honí nás němci" Babka je pošle na půdu.
Za chvíli dorazí němci a začnou řvát " bábo, honíme bandity a ty je tady schováváš. Kde jsou ! "
A babka odvětí " panáčkové tady žádní banditi nejsou a ani jsem je neviděla venku"
Německý důstojník se zachmuří a řekne " babo, ty nám strašně lžeš, když neřekneš kde jsou, tak ti uřízneme jednu nohu" Babka na to nic neřekne.
Důstojník zavelí mužstvu a hoši babce uříznou levou nohu. Babka se válí po zemi v krvi a důstojník
opět naléha " tak bábo kde jsou! když neřekneš uřízneme ti i druhou nohu " Babka opět mlčí.
No a hoši uříznou i druhou nohu a všichni odejdou.
Po chvíli partyzání slezou z půdy dolů a obklopí babku válející se v krvi na zemi, pokývají svorně
hlavou a praví " vidíš, vidíš babko, lež má krátké nohy"

Židlička - díky za info o vyzkoušení
A přišel jsem na to dlouhým bádáním a mudrováním a zkoušením a .....
Ne, přišel jsem na to úplnou náhodou. Dělal jsem nějaké opravy na mé stařičké Škodovce a používal jsem obě pásky. Při sundavání té hliníkové mi servala sebou kus laku - a nápad byl na světě. Všechny geniální nápady jsou postaveny mají triviálním základu. Mám teď spoustu času, tak se mohu věnovat kravinám :-D

zubař- tak, ten je fakt dobrej :-D :-D

Romane nevím co máš za starou škodovku ale jak jsem si o ní přečetl tak jsem si normálně vybavil jak vevnitř v létě voněla :-Djen doufám že si se nepouštěl do žádného tuningu.Papírovka na dva rychlí pruhy a hliníková na lemy blatníků :-DDneska když vidím stodvacítku a obdobnou řadu tak se po ní vždy otočím.O stovce ani nemluvě a tisícovka už je skoro jako jednorožec.

Mám Škodu Felicii Combi, ještě LX-ko, těžká srdcovka 8-)
Kupoval jsem ji jako šestiletou v r.2002 a nedám na ni dopustit. Já nerad měním fungující věci za nové ale nic nevydrží věčně - ani láska k jedné slečně. Řidičák mám od r.1987 ale tohle je teprve moje třetí auto :-)

No dneska jsem asi zjistil že jak jsem furt mladej tak mám nějak moc vzpomínek který už jenom o pár let mladší nechápou.Dneska jsem si u rodičů vyzvedával papíry na ryby že už si tu povolenku fakt udělám.No sjistil jsem že desetiletej lístek(takže deset let jsem nebyl na řece jen soukromáky,závody,moře) mi propadl loni,za první známku jsem platil 20 Kč to když mi bylo deset.Jsem rád že jsem ty papíry od dětství dohledal ;-)

Tak, to jsi mě Jirko ale fakt překvapil.
Vzhledem k brzkému narození tvého prvního potomka jsem už rybářský lístek u tebe letos nepředpokládal. Ty musíš mít hodně tolerantní partnerku ;-)

Rybářský lístek koupíš na městském úřadu a povolenku v prvním rybářském obchodě. A až to budeš mít, pokud tedy ;-), vyrazíme na ryby.

Ta to já měl víc aut od 15 do 18 než od 24 doteď.Teď držím rekord víc než šest let a budu ho udržovat při životě co to půjde.Ale nedávno šla z domu mladý kombíková fábie(ta první s vylepšeným motorem z favorita) s uctihodným nájezdem cca 460 000km.Ta byla jak dvoutakt.Na padesát litrů benzínu litr oleje :-D

Tak to je slušný nájezd, půl milionu s Fábií. Já nedám na Škodovky dopustit. Před tím jsem měl 105L „užovku“ a taky nezmar. Tahle řada ale měla jednu velkou slabinu - termostat. V jednom kuse se to přehřívalo. Jet třeba v létě na Živitelku a stát chvíli v koloně - konec :-D

Já si pak nechal dodělat nucené chlazení na vypínač v autě a jak jsem viděl kolonu, už jsem chladil :-) Pak to bylo dobrý.
Se starýma Škodovkama s pohonem zadní nápravy se skvěle jezdilo v zimě. Do zatáček přes „ručku“ a jen to hvízdalo :-D

A bylo po stopětce :-P
Já měl v devadesátým prvním Wartburga. Jeli jsme podrážet do sousední vsi májku, po cestě jsem s dvojkou v žíle usnul a prd Warťase do taluty :-D :-D
To byla moje první a poslední havárie (doposud) v životě.

Tak to já měl jen chvíli stovku(nevím proč získala přezdívku žumpák).To byla prdel v Praze Jižní spojka když to stálo.Tam byl furt někdo u krajnice.Poslední a první větší bourání byl golf kombi III a to jsem trefil strom u bejvalky před barákem tak že se skoro podívali světla na sebe.Rychle sem to okouk,nic neteklo a tak jsem zmizel.To koukali rodiče nové přítelkyně(18)když za deset minut potom přijel Jířa tahající přední značku po zemi,pomuchlanou haupnu a sklopený sedačky a matrací v zadu :-D

Dobrej nápad :-O určitě stojí za vyzkoušení.
Díky ;-)

jiva - tohle musí prožít každý správný kluk, přes to nejede vlak ;-)
cetkos - ať se ti očista daří

Tak sem dnes vyzkoušel.Systém funguje,Akurát jsem nenašel doma měďák který by nebyl mrtvola a nepřešel už vodou.Mrtvola byla pořád mrtvola.Tak budu muset vyrazit do terénu a poprvé chtít najít měďák místo ag.A dobře brala špínu i obostranná páska na parozábranu ;-)

To chce brusku a nasucho a milion otáček 8-)

Metoda neobvyklá Pane ,a zajímavá ....
Já měďáky, který za to stojej ,zásadně vyškrabuji na sucho dloubátkem

medis - máš pravdu, ta oboustranná sádrokartonářská lepí moc pěkně.
XOX - tak určitě nebude špatné moji metodu a tvoji metodu spojit.
Hezký měďák - to je to, oč tu kráčí ;-)

Beitrag hinzufügen

Um einen Beitrag hinzuzufügen, müssen Sie sich anmelden. Wenn Sie noch kein Konto auf dieser Webseite haben, registrieren Sie sich.

↑ Zurück nach oben + Mehr sehen

Nach oben