Nerad bych se mýlil, ale vypadá to na 20ti krejcar France Josefa.
Uherák.
Mince vlakem přejetá k určení
Jako kluci z Pardubic jsme se občas bavili tím, že jsme na koleje dali desetníky a další mincovní oběživo a bavili se vzniklou plackou. Jak jsem zjistil, nebyli jsme v tom zdaleka první. Minci jsem sice už identifikoval, ale dávám pro kolegy jako malou hádanku k vyřešení :-)
Angaben über die Münze
Identifizierte Münze: | František Josef I. (1848–1916) – 10 Fillér (10 Haléř) (č. 398) |
---|
Ansichten der Benutzer
Durchschnitt: | 23,0 mm |
---|---|
Gewicht: | 2,90 g |
Gebiet der Prägung: | Uhry (Maďarsko) (1 Meinung) |
Landesherr: | František Josef I. (1848–1916) (1 Meinung) |
Prägungsjahr: | 1893 (1 Meinung) |
Nominal: | 10 Fillér (10 Haléř) (1 Meinung) |
Material: | Nikl (Ni) (1 Meinung) |
Nr. der Münze: | František Josef I. (1848–1916) – 10 Fillér (10 Haléř) (č. 398) (2 Meinungen), František Josef I. (1848–1916) – 20 Fillér (20 Haléř) (č. 427) (1 Meinung) lukegoss: 427, Kapsa: 398, Makovice: 398 |
Melden Sie sich an und helfen Sie, diese Münze zu bestimmen.
Fotografie
Fundumstände
Lokalität: | Jihomoravský kraj |
---|---|
Bodenzustand: | Feucht |
Fundtiefe: | 10 cm |
Verwendeter Detektor: | Vanquish 540 |
Kommentare
Možná desítka, z dvacky by po vlaku bylo větší +- kolečko.
Je tam vidět zbytek opisu VALTO PENZ.
Pravda, asi 10
Na tohle je expert lukegoss
Luke je vyhlášený specialista na dvouhellery
Kde vůbec je, že ani nepřiloží názor k dílu
Pruská lokomotiva třídy G 7.1.
To se dá poznat?
Klobouk dolů
Od toho jsme tady odborníci. Jsi na správnym místě.
OBI ..hledá mincovnu😄😄
V ČR je cca deset sběratelů co úmyslně nechávají mince přejet vlakem a na popiskách si uvádějí: ta a ta, přejeta tam a tam, tím a tím - proti gustu žádný dišputát
Jdu vyřadit z alba desetikrejcary a hledat nejbližší kolej.
Určitě stoupnou v ceně
Aby po těch kolejích něco jezdilo, jdi v Čechách.
Budu si muset počkat, třeba pojede drezína.
Na trasu Ústí/ Kralupy si netroufám, páč by z té desítky po průjezdu soupravy v plné rychlosti zbyl jenom staniol
Jak to může být krejcar, když je tam 1893 a tudíž již měna korunová?
Niklový 10 fillér
To by byla mince jak od Koudelky... 😁😁😁
no, áno, děkuji kolegovi markusovi za uvedení, už jsem tu a se mnou i odbornost na nejvyšššším levelu
- zmíněná mince jest 20 FILLLÉR
Já tam teda celkem zřetelně vidím 1893.
Tovarnik, Lukegoss vy máte křišťálový koule ? Já tam nic nevidím ať koukám jak koukám...😁
Proboha gde to vidíte ?! 😁
Koule asi ještě máme, o materiálu se zatím vedou spory
Jestli 10, nebo 20 fillér záleží na kinetické energii projíždějícího vlaku
A tak jsem zase vedle jak ta jedle.
Jdu uložit krejcary. Filléry pod vlak nedám, těch mám málo.
Podle mě to je ....
Mince František Josef I. (1848–1916) - 10 Fillér (10 Haléř), nikl | LovecPokladu.cz
Mince č. 398 10 Fillér (10 Haléř) panovníka František Josef I. (1848–1916), materiál nikl.
ÁNO, JAK praví kolega badatel Továrník, je to nikl, bo to má vroubkovanou hranu a dle hmotnosti je to 20, bo desítka má pouhých 2,5g
- konec hlášení, volte č. 427 - lukegosss na hrad!!!
no s tou hmotností, jedině, že by u tej desítky byla slitá ještě kolejnice, anebo třetí náprava
a ty koule - no, popravdě, já se tam dolů už pár let bojím podívat
Nezbývá, než poděkovat odborníkům a neméně jejich křišťálovým koulím
Opatrně při chůzi
No nevím, udávají se 3 gramy ....
https://en.numista.com/catalogue/pieces3835.html
Ale asi máš pravdu a spíš 20.
Ajo, sorry. Deklarovanou hmotnost jsem přehlédl. Takže opravdu dvacítka
moment, přítelé, ještě tu hmotnost prověřím
Továrníku, desítka má deklarovanou hmotnost 3 gramy, nikoli 2,5 jak se nám tu snaží namluvit, viz link výše.
Je to takový na hraně, ale asi přeci jen spíš ta dvacka.
áno, 2,5g má jinej model 20 fillleru a to železnej
- takže tu konečné slovo mistra lukehogossse, teda konečná expertíza i se certifikátem
- 10 i 20 mají shodnou hmotnost, ale i průměr, i poloha opisu je shodná, takže se NEDÁ určit, co to bylo
oprava
áno, 2,5g má jinej model 10 fillleru a to železnej
ale můžeme se shodnout, že je to 20, bo už sem tak zahlasoval a zítra je v pennnysmárketu akce na dadáka
Těžko, pak by to nebylo kompatibilní ve výdejních automatech
https://en.numista.com/catalogue/pieces10041.html
Nesmysl, nakonec to bude přeci jen ta desítka, protože shodnou hmotnost nemají!
Desítka má 3 gramy: https://en.numista.com/catalogue/pieces3835.html
Kdežto dvacka 4: https://en.numista.com/catalogue/pieces10038.html
Třeba neco zůstalo na kolech
Vy dva teda klobouk dolů... 👀👍😊 a bacha na ty koule... 😁 Luke podle profilovky si na ně nemůžeš v žádném případě dohlídnout... Jedině u zrcadla... 😋😁😁😁😇
OBI, to asi jo, ale víc jak 1/4 váhy to nebude, takže pokud sedí uvedených 2,9 gramu nálezu, tak to bude ta desítka, která má mít podle Numisty 3 gramy.
Takže s konečnou platností je to niklový 10 Fillér z roku 1893 a mincovny Kremnica.
Mince František Josef I. (1848–1916) - 10 Fillér (10 Haléř), nikl | LovecPokladu.cz
Mince č. 398 10 Fillér (10 Haléř) panovníka František Josef I. (1848–1916), materiál nikl.
- já se díval na pár stránek a ta hmotnost je různá, ještě se někde jinde mrkni a pokud to bude sedět, dej to sem, já už končím
- pokud někdo tyhle mince má fyzicky, přeměřte je a zvažte, ať je to jistý, ale ty stejný parametry u různých nominálu by byla hodně ujetá
- markusi, že jsi nebyl raději zticha!!
Souhlas s finálním verdiktem kolegy Kapsy. Včera v terénu tedy nejdřív nadšení, že mám agéčko, což mne doma rychle přešlo, protože kov je tmavší než Ag, ale zároveň nekoroduje -> nikl. A u hmotnosti je potřeba zohlednit částečný úbytek materiálu, což na fotkách není tak zřetelné (vyleptaný flek hlavně na straně s letopočtem), odpovídá podle mého názoru minci 10 fillerů, která by v tom stavu měla mít 3g, . Díky všem za příspěvky, zvlášť Domovi za typ lokomotivy
tak sem dostal přesnou hmotnost trocha ojeté 20 - 3,93g a 21 mm
- áno, souhlasím, že je tato velice horlivě diskutovaná mince 10-ka
- volte č. 398, volte jistotu
Beitrag hinzufügen
Um einen Beitrag hinzuzufügen, müssen Sie sich anmelden. Wenn Sie noch kein Konto auf dieser Webseite haben, registrieren Sie sich.