i tak to může být kopie, štítky výrobce s letopočty se taky padělaly
Půdovka
Kategorie artefaktu
Identifikovaná kategorie: | |
---|---|
Názory uživatelů: | Hudební nástroje+části (8 názorů) GATTO: Hudební nástroje+části, kamenozrout: Hudební nástroje+části, : Hudební nástroje+části, ondrasecek: Hudební nástroje+části, nadlacan: Hudební nástroje+části, nikamov: Hudební nástroje+části, : Hudební nástroje+části, Ladik: Hudební nástroje+části |
Přihlaste se a pomozte určit tento nález.
Fotografie
Komentáře
Světe div se, na padělky houslí jsou experti Češi
Podle čeho se pozná, že je to padělek ?
A padělek čeho?
Netvrdím, že je to padělek a netuším, jak to poznat. Na to budou jiný borci. Jenom jsem kdysi někde četl, že Československo bylo špička v padělání houslí podobně jako dnes Thajsko v padělání značkových hodinek.
Hering: Podívej se na net, jakou mají hodnotu starožitný, značkový housle. Některý mají hodnotu novýho auta, některý vily s bazénem. Takže důvod proč zkusit padělat housle by byl. Dřevo neočůráš, to zraje jako víno a s ním i zvuk. Poznal by to i hráč, natož mistr houslař. Takže housle musejí bejt starý, ale štítek s výrobcem, to už asi takovej problém není https://zoommagazin.iprima.cz/zajimavosti/nejdrazsi-hudebni-nastroje-sveta-pak-se-rekne-kus-dreva
https://ekonomika.idnes.cz/jaroslav-sveceny-soudni-znalec-housle-houslovy-virtuos-mesias-pwr-/ekonomika.aspx?c=A171127_366807_ekonomika_hm1
Tyhle housle jsou manufakturni výroba, pozná se to podle predtištěne cedulky, letopočet se pak dopsal ručně. Sekali to jak Baťa cvičky, nějakou cenu to má, ale auto za to nekoupíš...
Možná dost ojeté
Výroba mistra houslaře Karla Josepha Helmera, Praha, vyráběl housle od roku 1739 do roku 1811....jestli chceš cenu na trhu, tak tu si dohledej.....
Karel Hellmer (1739-1811) byl významný pražský houslař a také hudební nakladatel. Syn a žák houslaře Johanna Georga Hellmera. Po vyučení pracoval u Johanna Udalrika Eberleho v Praze a jako tovaryš u různých mistrů v Německu. Do Prahy se vrátil v roce 1763. Ve stejném roce se i oženil a získal měšťanské právo na Malé Straně. Do roku 1803 bydlel v domě svého otce v Novodvorské ulici. Potom se přestěhoval do Nosticovy ulice. Hellmer byl virtuosem na loutnu a na mandolínu. Tiskem vydával díla různých skladatelů: Haydna, Koželuha, Mozarta a jiných. V letech 1808–1809 byl spolustarostou cechu houslařů a hotovitelů hudebních nástrojů. V roce 1811 utonul ve Vltavě. Jeho práce vychází ze stylu staré pražské školy, jak pracoval i jeho otec. Časem ale styl přizpůsobil italským vzorům, jako ostatní jeho vrstevníci. (jen mi nesedí letopočet výroby....musely bejt tedy vyrobeny v německu, protože v praze je vyráběl od r.1763 ,) )
Peters1: Dobrá práce!
dík Argille, 5 minut pátrání
Dík Borci
dodej fotky hlavy a celkově víc fotek,...
teď jsem prosvítil štítek JOANES GEOR GIUS KELMER - mefecittPra gce.1760
To sou vjeci
tak hlavně je už někdo pokoušel restaurovat, je tam mj.nová kobyla...:)
čti...Podle Stainera pracoval také další významný Pražský houslař Johann Georg Helmer. Používalčervenohnědý lak. Jeho syn Karel Josef Helmer stavěl nástroje malého formátu, které i když byly poměrně vysoko klenuté, znějí silně a jasně." Takže dle mě a té hlavy (pokud jsou funkční a s minimálními úpravami), mohou mít docela slušnou sběratelskou a historickou hodnotu,... asi bych už pana Svěceného kontaktoval
Přidat příspěvek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit. Pokud nemáte na tomto webu účet, zaregistrujte se.